Volgende week wordt het rustiger…

Dat heb ik nu al zo vaak gedacht: wacht maar, volgende week dan wordt alles rustiger en dus beter. Dan is dit proefwerk achter de rug, of deze nare afspraak bij de tandarts, en dan wordt mijn leven net zo mooi luchtig en licht als in die Bona-reclames waarin de mensen altijd lachen en het zonnetje altijd straalt.

Het is trouwens niet heel erg met me, hoor. Deze week heb ik het gewoon druk met werk. Maar volgende week, inderdaad, dan wordt dat dus beter hè, tenminste dat is de bedoeling 🙂

Hier zit natuurlijk een groot deel voor-de-gek-houden in. Het is wel zo dat bij mij sommige weken echt lekker rustig zijn, dus het is niet zo dat ik me maar op mijn tandvlees voortsleep naar een mythische rustige week die nooit komt. Maar na zo’n rustige week komt dan weer een drukke week of drie. Voor een deel door mijn werk, voor een deel doordat ik zelf er nog dingen naast plan. Ik ben niet vies van een beetje veel hooi op mijn vork…

Langzamerhand leer ik een heel klein beetje om mezelf af en toe ook wat rust te gunnen. Niet alleen “per ongeluk” in een week waarin anderen niets bij mij in willen plannen, maar expres door “nee” te zeggen of door me niet op te geven voor iets. Ik betrapte me gisteren er op dat ik enthousiast een mailtje wilde sturen naar een collega: “Wat interessant! Zullen we dat eens uit gaan zoeken?” en dat ik toen dacht: weet je wat, het is interessant, maar ik ga niet aanbieden om dat ook nog eens even uit te gaan zoeken. Ik heb er geen tijd voor. Het mailtje is in de prullenbak beland zonder verstuurd te zijn. Wie weet, misschien ga ik er ooit nog wel eens iets mee doen. Maar nu even geen tijd voor…

Beginnen jullie het ook te leren, tijd vrijhouden nu en dan?

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Volgende week wordt het rustiger…

  1. Goed dat je jezelf kon tegenhouden! Zo gauw je bepaald gedrag bij jezelf gaat herkennen, kun je er iets aan doen.

  2. Anoniem

    Ook wij zeggen soms al eens ‘nee bedankt’ bij een uitnodiging. Soms krijgen we dan te horen van ‘je moet wel buitenkomen hé’. Mijn man en ik vinden het belangrijk om samen als gezin met de kinderen dingen te doen, ook als er op dat moment ergens een feestje/evenement loopt.

  3. Spaarbaviaan

    Spaarolifantje,

    Leuk blog dit (als het tenminste over huishoudfinancien gaat en niet over amateurpsychologie).

    Ben eigenlijk benieuwd hoe je GVE investering lopen…