Verkooptelefoontjes

Oh ja, dat krijg je dan hè… Daar vraag je dan gewoon om, natuurlijk…

Open je een spaarrekening bij een andere bank omdat de rente daar 0,2% hoger is, word je natuurlijk een weekje later gebeld vanaf een geblokkeerd nummer:

“Dag mevrouw, met onverstaanbaar.”

Ik heb gemerkt dat als je niet kunt verstaan wie mensen zijn of namens welk bedrijf ze bellen, dat het dan meestal reclame is. Aan de andere kant zou het ook aan mijn telefoon en aan een slechte verbinding kunnen liggen, dat ik het niet kon verstaan, dus:

“Sorry, met wie?”

“Met uw nieuwe bank. Is alles goed gegaan met het openen van uw nieuwe spaarrekening?”

“Oh. Ja hoor”. – Anders had ik wel aan de bel getrokken?

“Heeft u uw gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen?”

Zeg, we zijn toch geen fraudeur hè, meneer de beller van bank, een fraudeur die dadelijk gaat vragen wat mijn wachtwoord en gebruikersnaam dan wel niet zijn?

“Ja” – En meer krijg je niet uit me.

“Heeft u al op onze website gezien dat wij ook fantastische en zeer goedkope verzekeringen bieden?”

Aha, daar komt de aap uit de mouw…

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Verkooptelefoontjes

  1. Horsemen

    Ik zou willen adviseren, neem een geheim nummer en geef in principe aan geen enkel bedrijf of instellingen je telefoonnummer. Heerlijk rustig. Ik spreek uit jaren lange ervaring.