Jammer…

Gisteren een mailtje van Centraal Beheer Achmea. Ik heb daar een spaarrekening met een deel van mijn reservegeld/noodfonds. Helaas blijkt de spaarrente, die een paar maanden geleden nog rond de 2% was en hoger dan alle andere opties, omlaag te duikelen. De nieuwe rente wordt 1,55%. En dan zijn er dus, volgens deze Rentemeter, heel veel banken en instituten die een betere rente bieden. Dus heb ik net maar de opdracht gegeven om het geld over te boeken naar de tegenrekening. Vandaar zal het dan naar een spaarrekening gaan met een hogere rente (niet veel hoger, maar toch wel een beetje hoger). 

Ik heb nog wel een deposito met een mooie vaste rente bij hen, dus ik kan de rekening niet sluiten. Maar dat is niet zo erg. Wie weet, als ze ooit weer besluiten dat ze de rente gaan verhogen… Dan ben ik er gewoon weer bij.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Jammer…

  1. Ja, balen, wij hebben daar ook een spaarrekening, maar je krijgt wel iedere maand rente! Tenminste, bij de renteplus rekening van Centraal Beheer.

  2. Horsemen

    De rekening van Nationale Nederlanden werkt overigens prima.