Lager inkomen verwacht

Afgelopen week heb ik contact opgenomen met de salarisadministratie. Voor een keertje wilde ik graag al eerder weten, wat mijn salaris precies ging worden. Ik heb in januari weinig uren gewerkt, dus ik wist al dat het salaris niet hoog ging zijn, maar voor mezelf wilde ik graag weten hoe laag het zou zijn. Vrijdag kreeg ik per mail “bij hoge uitzondering” al een preview van mijn salarisstrookje. Het valt me reuze mee: 1400 euro ga ik krijgen rond de 25e februari. Ik dacht zelf dat het maar zo’n 1000 euro zou zijn. Waarschijnlijk is het zo hoog omdat er maar weinig belasting afgetrokken wordt? Maar met zoveel geld hou ik het hopelijk wel uit tot het volgende salaris eind maart.

Want hee, ik wil natuurlijk niet mijn spaargeld hiervoor aan hoeven spreken; dat zou mijn eer te na zijn!

Ik zal waarschijnlijk niet, of maar heel weinig, kunnen sparen. Dat is wel jammer. Liefst zag ik elke maand weer wat vooruitgang op de spaarrekening en/of de beleggingsrekening. Maar deze maand zal ik al blij zijn als ik inderdaad niets van de spaarrekening af hoef te halen!

In februari werk ik alweer meer uren, en dus verwacht ik in maart een normaler  salaris.

11 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

11 Reacties op “Lager inkomen verwacht

  1. Ilse

    Hou er maar rekening mee dat je lezers dit geen laag inkomen vinden. Ik verdien voor 25 uur pw netto EUR 1650,00 pm, waar ik heel tevreden mee ben.
    Ilse

    • Dank je. Ik heb besloten de dingen gewoon op te schrijven zoals ze zijn. Wat kan ik anders? Misschien inspireert dit sommige mensen met een lager inkomen dan niet, maar dat is helaas dan maar zo.

      • Janneke

        Dat is mooi dat het je meevalt. En dat is idd veel, maar ieder zijn ding. Ilse zegt dat ze voor 25 uur 1650 verdient. Nou doe er 1 uur p/wk af en 600 euro en je hebt mijn salaris p/maand. Dus het is maar net in wat voor branche je werkt. Automonteurs werken volledig voor maar 300 euro p/mnd meer dan mijn salaris. Dus het geeft toch niks dat je dit opschrijft, lekker eerlijk. En ik hoop dat het je gaat lukken om niet van je spaarrekening te komen, want dat is ook mijn eer te na.
        Fijne zondag nog.

  2. Ik zou toch wel moeten wennen aan het feit dat je niet elke maand exact weet hoeveel salaris er gestort wordt.. Ik volg je al een tijdje, en zie dat het soms 2700 is, nu weer 1400, volgende maand weer….. Ik zou er de zenuwen van krijgen 🙂

    • Krijg ik soms ook. Het is voor mij wel een belangrijke reden om te sparen: zodat ik maanden waarin ik minder geld verdien, kan opvangen. Dat lukt dus ook wel.

  3. Janne

    …en toch heb ik het idee dat geld voor jou TE belangrijk is. Vraag me af hoe het jou en je partner vergaan zal als jullie zonder 2 inkomens moeten leven ivm ziekte, werkeloosheid of wat dan ook!

  4. Ga zo door met je blogs erg leuk om te lezen hoe anderen tegenover geld staan….

  5. e

    ik vind het leuk om je blog te lezen, ook al zou ik 1400 juist veel vinden, het maakt mij niet uit dat je meer verdiend. Het gras is bij de buren altijd groener 🙂