Spullen klaar voor de belastingaangifte

Onze belastingaangifte wordt gedaan door een belastingadviseur, in verband met het bedrijf van mijn vriend. Gisteren hebben we de laatste benodigde papieren uitgeprint en nu ligt het stapeltje klaar om naar de belastingadviseur te gaan.

Nou ja, ik wil het nog een keertje nakijken, voordat ik het breng. De belastingadviseur stuurt ons elk jaar een lijstje met “mogelijk nodige papieren”, maar daar staat echt veel te veel op, van alimentatie tot ziektekosten tot het kopen van een nieuw huis. Er staan dus heel veel dingen op het lijstje die (vaak: gelukkig) niet op ons van toepassing zijn. Maar dat lijstje ga ik nog even doorkijken om zeker te zijn dat we wel alles hebben wat wél van toepassing is. Daarnaast heeft ook de belastingdienst zelf een lijst gemaakt die ik ook even ga doorkijken.

Ik heb ook het aangifteprogramma van de belastingdienst gedownload. Hoewel ik dat programma uiteindelijk niet ga gebruiken om de aangifte te doen, heb ik wel alles ingevuld. Ik krijg geld terug, zegt het programma (en dat dacht ik ook al). Ik wil graag zelf een beetje blijven begrijpen hoe mijn belastingaangifte werkt, mochten we het ooit weer zelf willen gaan doen. Het zelf ook invullen helpt me ook om te begrijpen wat de belastingadviseur met onze aangifte doet.

Update: inmiddels is de klus geklaard en de spullen zijn bij de adviseur.

Reacties staat uit voor Spullen klaar voor de belastingaangifte

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.