Verre reizen

Dit weekend een discussie met familie over waar “ze” vonden waar wij allemaal nog heen moesten. We moesten zeker eens naar: Jordanië, Costa Rica, Aruba/Bonaire/Curaçao, Griekenland, IJsland en Egypte. Zelf voegden we daar “nog eens naar Noorwegen” aan toe.

Deels is zoiets ook een beetje “peer pressure”: je wilt niet onderdoen voor die anderen die wel naar Jordanië, Costa Rica, en zo voort en zo verder geweest zijn. En je krijgt een soort reclames over je heen van hoe geweldig het daar wel niet is. Dan wordt het wel erg verleidelijk!

Voorlopig gaat het er alleen gewoon niet van komen. Want ik heb t/m oktober geen enkele twee weken achter elkaar vrij, dat weet ik nu al. Mijn vriend heeft straks waarschijnlijk twee klussen tegelijk, dus die kan ook niet zomaar weer even weg.

Ik ga er wel over nadenken of ik in november of in december twee weken achter elkaar vrij ga vragen voor eens een wat langere vakantie. Misschien ben ik daar tegen die tijd wel weer aan toe, of we nou ver weg gaan, of niet!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Verre reizen

  1. Grappig is dat, ik hoor ook veel van die verhalen over verweggistan reizen. En als ik vertel dat ik bijvoorbeeld in Ljubljana ben geweest, weet niemand waar het ligt… Afgelopen jaar met interrailticket door Europa gereisd en dat ga ik dit jaar lekker weer doen! Daar is ook zoveel moois & bijzonders te zien 🙂

  2. e

    ben vroeger wel vaak op vakantie geweest, maar nu ik kinderen heb, trekt het me niet meer zo.