Mopper mopper mopper… maar uiteindelijk heb je wel wat!

Mijn vriend heeft net voor z’n bedrijf weer de administratie gedaan. Het is een rotklus, ik geef het gewoon toe. Maar hij kan er een lopend commentaar bij geven waar ik ook niet goed van zou worden, als ik goed zou luisteren. Dan weer is die website een rotwebsite om nog even iets op na te zoeken, dan weer heeft dat bedrijf de factuur niet goed opgesteld (want mijn vriend kan dan even niet het totaalbedrag vinden of zo). En bij een andere website was hij zijn wachtwoord kwijt, maar dat was hun schuld vond hij (ja ja).

Kortom: ik ben óók blij dat het er weer op zit voor deze maand! Pfoeh…

8 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

8 Reacties op “Mopper mopper mopper… maar uiteindelijk heb je wel wat!

  1. Lot

    Herkenbaar.
    Als het andersom is en jij loopt te mopperen dan komt weer het commentaar: kijk nu eerst eens of je het wel goed doet/leest/kijkt/weet ……….. vul verder maar in.

  2. oeps graag hele reactie weghalen… Staat mijn volledige naam op. Die mag jij best weten, maar ik wil niet dat hij te googlen is… Doe ik de reactie wel even opnieuw…!

  3. Hahah héél herkenbaar!

    Ook wanneer ik mijn administratie moet doen (ik heb ook een eigen bedrijf) ben ik altijd aan het mopperen.
    Het ligt ook altijd aan het bedrijf die de facturen verzendt, nooit aan mij. Zelfs als ik ze kwijtgeraakt ben ligt het niet aan mij natuurlijk 🙂

    Administratie is gewoon niet leuk om te doen…!

    • Lot

      Misschien ben ik mijn roeping wel misgelopen, ik vind het wel leuk om te doen. Systematisch dingen af te handelen en op te bergen, geeft mij altijd voldaan gevoel.

  4. Oh, hier is het heel makkelijk. Ik gooi gewoon alle facturen en bankafschriften op volgorde in een map en lever die per kwartaal af bij de accountant. Ik heb geen kasboek, want alle betalingen gaan digitaal, dat scheelt ook. Passwords van alle partijen waar ik zelf even een factuurtje (Adwords, Ziggo, Vodafone en dat soort zaken) van moet printen heb ik bij de hand. Even voor het hele kwartaal printen, dus drie factuurtjes per bedrijf en hoppa in de map. Dan wens ik de accountant er altijd veel plezier mee 😉