Salaris binnen

Hè, lekker, mijn salaris was weer binnen gisteren. Het duurt altijd zo lang, een hele maand. Ik vraag me af of ik het leuker zou vinden om elke twee weken of elke halve maand salaris te krijgen… Natuurlijk zou je dan per keer wel maar minder salaris krijgen, maar in ieder geval duurt het niet weer 30-31 dagen voordat het binnenkomt.

Mijn salaris was trouwens deze keer ook onverwacht hoog, bijna 3000 euro, dus ik ben erg benieuwd naar het salarisstrookje dat vandaag of morgen met de post gaat komen. Hebben ze niet een foutje gemaakt bij de salarisadministratie? Ik had op 2000 euro gerekend of misschien ietsjes meer. Als ze een fout hebben gemaakt, dan moet er nog weer wat geld terug, maar dat kan gelukkig ook gewoon. Even opletten dus.

Aan de andere kant kreeg ik gisteren ook eindelijk mijn vaste contract in de brievenbus, en daar kan het hogere salaris ook door komen. Ik werkte weinig uren in februari, maar met een vast contract krijg je vaak toch een vast bedrag per maand. Die uren die ik dan nu niet gewerkt heb maar wel betaald heb gekregen, zal ik dan later nog moeten draaien misschien.

Het geld is alweer voor een deel naar de spaarrekening en staat verder klaar voor de maandelijke afschrijvingen die de komende dagen ingepland staan.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Salaris binnen

  1. Horsemen

    Hallo!
    Van harte gefeliciteerd met uw vaste contract! Ik lees trouwens, sinds enige weken, met veel plezier uw financiële gebeurtenissen. Leuk!

  2. Siebrie

    Gefeliciteerd!

    Ik heb een tijdlang elke week betaald gekregen, en was daar niet blij mee. Het is 4x niks, en dat geef je dus ook heel snel uit. Terwijl je wel moet sparen voor je huur, verzekeringen, etc. Ik vind het echt veel prettiger eens per maand een groot bedrag te krijgen.

    • Dank je. En grappig dat dat dan weer zo werkt. De enige keer dat ik per week betaald heb gekregen is geweest toen ik een zomerbaantje had als puber. Toen had ik natuurlijk geen grote uitgaven om me zorgen over te moeten maken. Je hebt vast gelijk: als je elke week betaald krijgt, moet je juist weer sparen om de maandelijkse vaste lasten te kunnen betalen als het daar tijd voor is.