Uitgaven in maart

In maart heb ik me redelijk goed aan mijn planning gehouden, vind ik zelf. Niet helemaal, ik ben 34 euro over het budget heen gegaan. Maar daar komen we zo meteen wel op.

Screenshot 2014-03-30 14.15.14

Met kleding/kapsel had ik deze maand werkelijk zo rond die veertig euro uit kunnen komen, als ik afgelopen vrijdag niet te lui was geweest om naar de kapper te gaan. Maar ik was wel te lui, en nu ga ik waarschijnlijk begin april weer eens naar de kapper voor een lekker kort lentekapsel.

De onverwachte uitgaven zijn weer eens wat hoger dan verwacht. Ik gaf geld uit aan uit eten gaan in een vrij duur maar gelukkig wel erg gezellig en aangenaam restaurant (37 euro voor 1 persoon), een dagje uit in Leiden met bezoek aan een museum en ook uit eten gaan (34 euro), snoep (31 euro), sponsoring van een neef van mij die aan een fietstocht voor het goede doel mee gaat doen (15 euro), een boek (niet in de bieb te leen, het kostte 12,50) en koffie samen met een vriendin (6 euro).

Cadeaus waren ook over budget heen, maar ik besteedde ook al 30 euro aan drie dvd’s voor mijn nichtjes en neefje, eentje daarvan ga ik in april cadeau doen aan mijn oudste nichtje wat dan jarig zal zijn, de rest gaat in de kast voor verder nog komende verjaardagen. Ik weet dat dvd’s welkom zijn, want mijn zus verzocht me het in die hoek te zoeken. Ook heb ik mijn best gedaan om dvd’s te kiezen die voor de ouders niet al te irritant zullen zijn, als ze mee zouden moeten luisteren. Hopelijk is me dat gelukt.

Bij goed doel 2 staat een sterretje omdat dit bedrag nog niet afgeboekt is. Dit goede doel wisselt redelijk met de datum van afboeken: de ene keer is het twee keer per maand (aan het begin en aan het einde), deze keer is het de hele maand niet geweest. Waarschijnlijk begin april dus… Maar ik vind dat het voor nu al meetelt en rapporteer het dus ook nu al maar.

Reacties staat uit voor Uitgaven in maart

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.