Veel vrij

Ik heb toevallig deze week veel dagen vrij van mijn werk. In ruil daarvoor moet ik in andere weken wel meer uren werken, maar het is toch lekker. Het laat me een beetje proeven aan het vrije leven als ik niet meer zou hoeven te werken.

En soms stel ik mezelf dan ook wel een beetje teleur: zo heb ik gisteren bijvoorbeeld Bijzonder Weinig gedaan: ik heb een boek gelezen, op internet gesurft, boodschappen gedaan en het avondeten gekookt. Dat was het wel zo ongeveer. Nou ja, ik ben ook nog onder de douche geweest, trouwens.

Dit soort dagen is heerlijk, er zo af en toe tussendoor. Maar ik neem aan dat ik, als ik niet meer zou (hoeven te) werken, daar na een paar dagen wel genoeg van zou krijgen en meer zou gaan doen met mijn tijd.

Gisteren zie ik dan nu maar een beetje als een mini-luier-vakantie. Vandaag moet ik dan ook weer “gewoon” aan de bak. Snel nog even een wasje in die wasmachine gooien, voordat ik naar m’n werk fiets…

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Veel vrij

  1. zo herkenbaar. In periodes met veel vrije tijd, lummel ik maar wat aan en zit mijn dag vol met klusjes die ik in drukke periodes tussendoor doe: boodschappen, de was, even naar de bieb: je kan er een dag mee vullen.