Dag van de Arbeid

Dat is misschien ook wennen, zeg… Vroeger wist je dat de Dag van de Arbeid kwam na Koninginnedag… Nu is het gewoon op 1 mei. Dat was het toen ook al, natuurlijk, maar het viel extra op doordat we in Nederland de dag ervoor vrij hadden gehad.

Aangezien ik werk voor mijn salaris, beschouw ik mezelf toch maar als arbeider, ook al lijk ik helemaal niets op het mentale plaatje dat ik van “arbeider” heb, zo’n noeste kerel in grijze ongedefinieerde kleren, met een platte pet op en spieren als kabels. Maar ik arbeid ook, en dus is het ook mijn dag vandaag. En denk ik even aan mijn mede-arbeiders die veel harder werken onder veel gevaarlijkere en oncomfortabelere omstandigheden voor veel minder loon.

Dus… Aan het werk!

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Dag van de Arbeid

  1. immy

    Dag van de arbeid, is bij mij toch vooral mijn trouwdag! Maar ik moet zeggen dat ik het dit jaar ook een vreemd gevoel vond, de dag na koningsdag geen trouwdag!