Uitgaven in april

De maand april is alweer ruimschoots om. Het was een drukke week, maar gisteravond had ik dan tijd om de uitgaven even op het bekende rijtje te zetten:

Image

Dankzij minder geld uitgegeven aan kleding en kapsel (1 x kappersbezoek voor 16 euro), en ook aan cadeaus, had ik meer geld om uit te geven aan leuke dingen. De onverwachte uitgaven waren wel weer wat hoog. Toch ben ik met de meeste van die uitgaven nog steeds tevreden: ik kocht bijvoorbeeld een leuk hoesje om mijn laptop te beschermen tijdens vervoer, ik trakteerde een vriend op lunch en een nichtje op thee met gebak (misschien kun je dit ook “cadeaus” noemen, maar ik schaar het toch maar onder “uitgaan” – ik at en dronk zelf ook lekker mee en genoot van hun gezelschap). Ik sponsorde een collega die aan een sponsorloop mee gaat doen, ik kocht een paar afgeschreven boeken van de bieb voor 50 cent per stuk en ik kocht een e-book genaamd “Your money or your life”, de Nederlandse versie hiervan is hier gratis te krijgen, dit is de Engelstalige en oorspronkelijke versie die ik toch eens wil lezen omdat ik benieuwd ben naar de overeenkomsten en verschillen.

Ik gaf deze maand ook geld uit aan mijn eigen risico (de rekening voor een bloedonderzoek in januari of zo kwam binnen) en aan hooikoortsmedicatie (haaaa-tsjoe!), maar dit betaalde ik uit het al gereserveerde geld voor de ziektekosten. Elke maand gaat 150 euro naar een aparte spaarrekening en daar wordt dan het eigen risico, de zelfzorg, en aan het einde van het jaar weer de premie voor de zorgverzekering van het hele volgende jaar van betaald. Dus deze uitgaven tellen nu niet mee als uitgaven maar kwamen van het al gespaarde geld.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Uitgaven in april

  1. johmar

    voor mezelf heb ik vrij weinig uitgegeven in april, maar mijn dochter heeft sinds maart een eigen flatje en zit tijdelijk nog in de bijstand en had toch nog wel flink wat spulletjes nodig voor haar nieuwe optrekje dat net gerenoveerd was en dus kaal opgeleverd werd, en wat doe je dan als moeder ? ja dan spring je bij zoveel je kunt, wel kochten we zoveel mogelijk 2e handsspulletjes en mocht ze wat van mijn spullen meenemen, volgende maand gaat ze weer aan het werk en beter verdienen en krijgt dan ook huurtoeslag, dan word het ook weer wat beter voor mijn portemonnee