Stress-dromen

Hebben jullie dat nou ook?

Vandaag moest ik ’s ochtends per sé om negen uur ergens zijn. Het was Belangrijk en het was redelijk ver weg, dus ik zou met de trein gaan reizen.

Soms kun je dan ook nog eens niet slapen… Als je weet dat je morgen goed uitgerust moet zijn, kan dat er juist voor zorgen dat je te gespannen bent om te slapen of om weer opnieuw te gaan slapen als je even wakker bent geweest. Gelukkig viel dat deze keer mee.

Wel had ik “reis-dromen”: ik droomde dat ik mogelijk te laat was omdat alle klokken verkeerd liepen. Ik wist niet welke klok ik wel kon vertrouwen maar de meesten gaven aan dat ik te laat zou komen. Ik droomde ook dat ik al een keer naar de goede stad gereisd was, maar dat ik op de een of andere onverklaarbare manier nu toch weer thuis was en nog een keer die reis moest maken.

Soms droom ik op zo’n moment ook dat ik niet meer snap hoe de treinen werken en dat ik telkens in verkeerde treinen stap, of dat een trein die nog niet had mogen vertrekken toch al vertrekt. Nou ja, dat zijn echte nachtmerries voor mij…

Ik weet niet wat mensen dromen die meestal met de auto rijden (files? autopech? straten die je terugvoeren naar je startpunt?), maar dit zijn mijn soort dromen als ik een beetje stress heb over een reis. In werkelijkheid was ik vanmorgen natuurlijk gewoon op tijd en rijden de Nederlandse treinen toch nog steeds min of meer op tijd… Pfff, gelukkig maar!

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Stress-dromen

  1. rube

    haha, ik moest er echt om lachen. Gelukkig was je gewoon op tijd. Ik heb een enkele keer ook wel eens zo’n droom (nachtmerrie) alleen kan ik nu natuurlijk net even geen voorbeeld meer herinneren.
    Een iets andere soort ‘nachtmerrie’ die ik een paar keer heb gehad is dat ik plotseling weer in een collegezaal was om een tentamen te maken. Bleek dan dat ik een tentamen vergeten te maken was en dan moest ik die (geheel onvoorbereid) alsnog maken. En deze ‘nachtmerries’ kreeg ik nog jaaaaren nadat ik al was afgestudeerd…
    Nu gelukkig al een tijd niet meer 🙂

  2. Hier inderdaad heel herkenbaar, vooral als ik ergens heen moet waar ik de weg niet goed ken, of een andere trein”route” moet nemen dan normaal.
    Gelukkig was je gewoon op tijd 🙂

  3. GJ

    Als ik me mijn dromen al herinner, dan zijn het meestal dromen waarvan ik, als ik wakker word, zeg:”Dat sloeg echt weer helemaal nergens op!”
    Zo droomde ik deze week nog dat we bij mijn baas moesten komen. Hij had een nieuwe sport bedacht: Met een grote groep mensen trappen omhoog en omlaag rennen. Waren van die smalle trappen en dan een verdieping of tien hoog. Probleem was alleen dat als de eersten alweer naar beneden gingen, de laatsten over diezelfde trappen natuurlijk weer naar beneden moesten. Daar moesten we een oplossing voor bedenken.
    Het vreemdste aan de hele droom was dan nog dat degene die vooraan mocht starten, zich als een soort handicap moest verkleden als Nicolas Cage.
    En nee, ik had niet gedronken of drugs gebruikt.