Geduld

Geduld… Ik heb er altijd ietsjes te weinig van.

Ik ben aan het leren om geduldig te zijn. Ik ben aan het proberen bijvoorbeeld iets geduldiger te zijn als ik haast heb en als er dan mensen voor me lopen op de stoep die alle tijd van de wereld lijken te hebben. Geduldig zijn houdt dan in dat ik voorzichtig probeer te passeren als het kan, en niet ga mopperen in mezelf of probeer langs te rennen als dat eigenlijk niet kan.

Ik ben ook aan het proberen om in gesprekken mensen aan het woord te laten, en niet meteen te denken dat ik al weet wat ze willen gaan zeggen. Nee, geduld, rustig afwachten. Misschien zeggen ze inderdaad wat ik al denk dat ze gaan zeggen. Maar misschien verrassen ze me ook wel met iets anders, als ik ze maar de kans geef.

En tja, ook op financieel gebied moet ik geduldig zijn en lukt me dat niet altijd. Dat salaris (mét vakantietoeslag en mét uitbetaling van extra uren) komt pas aanstaande vrijdag binnen, heel misschien al op donderdag. En tot die tijd moet ik geduld hebben en gewoon maar wachten. Tiedeliedom… 

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Geduld

  1. horsmen

    Ik moet soms echt om je lachen, heerlijk!

  2. Anna

    Hmmm mijn salaris komt pas maandag….

  3. e

    haha ik herken mezelf in alles!

  4. Boukje

    Doe mij ook maar een lesje geduld leren dan….Pfff…Vandaag nog weer op de autoweg, rijd er 1 gewoon 70 ipv 80! Dus…ik was inwendig al bijna aan het koken, tot ik tegen mn partner zei: die genieten gewoon even van het mooie weer… Hij keek me aan en dacht: huh, jij en zo’n opmerking? hahaha…is toch wat. En ik krijg donderdag mn geld….maar het mag van mij morgen ook al wel hoor…