Het boek “Je geld of je leven”

Ik herlees “Je geld of je leven” van Hanneke van Veen en Rob van Eeden. De link naar de gratis pdf van dit boek staat ook al heel lang in mijn linkerkolom… Hier is-ie nog eens. En als je wilt, mag je wat geld doneren aan het goede doel (zie de link).

In dit boek valt me ook deze keer weer op dat ze je vragen om te berekenen hoeveel minuten of uren werken er in bepaalde uitgaven gaan. En tja, dan weet ik ook wel dat er bij mij uitgaven zijn die ik eigenlijk niet de moeite waard vind. En dat “de moeite waard” kun je letterlijk nemen, want om ze te kunnen betalen moet ik de moeite nemen om naar m’n werk te gaan en daar te werken.

Nou vind ik m’n werk ook echt niet verschrikkelijk, hoor! Maar toch doet het je beseffen dat je uren “vrijheid” inlevert als je werkt, en dat je dus er over moet nadenken waar je het geld dat je daardoor verdient aan uitgeeft.

Kortom, ik ga dadelijk ook weer eens de oefening doen… Dat snoepen van mij, hoeveel tijd moet ik daarvoor eigenlijk elke maand werken?

Reacties staat uit voor Het boek “Je geld of je leven”

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.