Salarisstrookje

Ik kreeg gisteren eindelijk het salarisstrookje binnen en zag dat het toch klopte. Ik had me rijk gerekend met €700 vakantiegeld en €700 aan uitbetaalde overuren, maar helaas bleek dat minder te zijn en in totaal maar €900 extra op te leveren. Ik hoopte nog dat ze de overuren nog niet verrekend hadden, maar helaas. Ach ja. Gelukkig kan ik nog uitkijken naar de terugbetaling van de inkomstenbelasting over 2013, dat is dan nog wel een beetje extra geld wat nog binnen gaat komen. Ook denk ik dat mijn salaris voor de rest van dit jaar altijd wel een paar overuren zal bevatten, dus iets meer zal zijn dan het standaard- of minimumbedrag. 

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Salarisstrookje

  1. GJ

    Helaas is het met overuren zo dat daar meestal erg veel belasting over betaald moet worden. Het loont dan voor veel mensen ook meer om daar vrije uren voor terug te krijgen.

    En mijn eigen ervaring is dat je altijd meer vakantiegeld verwacht, dan je ook daadwerkelijk krijgt. Al zul je een tweede jaar bij dezelfde werkgever ongetwijfeld een nauwkeuriger inschatting kunnen maken.
    Ik zat er dit jaar ook zo’n 500 euro naast.

  2. Gretha

    je betaalt belasting over het totaal aan inkomen in een jaar. overuren worden dusniet hoger belast, net als vakantiegeld niet, maar let wel op het totaal aan inkomen, je kan net met een deel in een hogere schijf vallen..