Uitgaven in mei

En toen was de maand mei alweer voorbij. Een mooie lentemaand met wisselend weer, zoals het een lentemaand betaamt. Ik heb deze maand best veel geld uitgegeven, maar ben daar toch ook wel redelijk tevreden over:

Screenshot 2014-05-30 18.29.22

Ik schreef gisteren al over enige nieuwe goede doelen die ik toegevoegd heb aan mijn lijstje. Dat zie je ook terug in deze huidige lijst; deze maand zijn er wel erg veel betalingen, dus lijkt het ineens een enorm bedrag. Maar voor een deel zijn dit de bedragen voor een heel jaar of voor een half jaar.

De kosten voor vervoer vielen flink tegen deze maand. Dat kwam ook doordat ik voor mijn werk regelmatig verre reizen maakte. Ik weet dat deze reizen terugbetaald gaan worden, dus heel druk maak ik me er niet om.

Qua kleding kocht ik twee nieuwe lange broeken deze maand. En ik ben blij met ze. Komende maand wil ik nog twee of drie korte broeken gaan kopen, maar ik vond dat ik maar even moest wachten totdat het weer juni was en er weer budget voor was 🙂 .

En tja, dan komen we weer bij cadeaus en bij de onverwachte en leuke uitgaven. Qua cadeaus zit ik net binnen budget deze keer. Qua onverwachte en leuke uitgaven gaf ik 34 euro uit aan snoep (auw, als ik dat zo lees! Meer dan een euro per dag!), 40 euro aan uit eten, en dan kwam er nog 40 euro bij aan puzzelboekjes kopen, boeken kopen (tweedehands, dat wel), wenskaarten kopen (wel een heel voorraadje van die laatste, ik kan weer vooruit) en vijf euro om te kijken hoe mijn BKR registratie er nu uit ziet. Hmm.

Ik maakte een grafiekje van wanneer ik geld uitgaf aan “onverwachte zaken en cadeaus”:

Screenshot 2014-05-30 18.47.55

Het is wel duidelijk dat ik aan het begin van de maand er meer geld aan uitgeef, en als de bodem dan in zicht komt (of eigenlijk: al uit mijn budget gevallen is), dan gaat de knip er op. Misschien kan ik proberen om het de komende maand anders te doen. Misschien kan ik beter gaan werken met een weekbudget in plaats van met een maandbudget, voor entertainmentkosten? Elke week 20 euro te besteden, en op = op… Ik ga het eens proberen…

 

Reacties staat uit voor Uitgaven in mei

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.