Boek “Het Nieuwe Werken aan je pensioen”

Ik lees weer eens een boek (van de bieb). Het is van Sjaak Zonneveld en heet “Het Nieuwe Werken aan je pensioen”. Het is een boek van iemand die volgens mij een hoog inkomen heeft, want na een paar maanden werken kan hij alweer een hele tijd op vakantie. Zijn idee van “pensioen” is om al op jongere leeftijd regelmatig een paar maanden vrij te nemen en een lange reis te maken over de wereld, in de maanden en jaren dat hij wel werkt langzaam toch ook wel bouwend aan een echt pensioenpotje. Dat kan hij natuurlijk allemaal doen omdat hij een redelijk hoog inkomen heeft. Ook wordt hij af en toe door het bedrijf waarvoor hij werkt uitgezonden naar het buitenland – overkomt je ook maar zelden als je schoonmaker of basisschoollerares bent…

In het boek staat redelijk goed uitgelegd hoe het Nederlandse pensioensysteem werkt; en dit wordt ook vergeleken met pensioensystemen in andere landen. Ook beschrijft hij zijn reizen erg leuk, ik krijg spontaan zin om zelf ook eens af te reizen.

Dus ik zou zeggen: als je minder inkomen hebt dan hij (en hee, ik denk dat dat minimaal 90% van de Nederlandse bevolking is), maar je bent niet al te snel jaloers, geniet dan van de reisverhalen uit dit boek, leer wat van de uitleg over pensioenen, en breng het boek daarna lekker terug naar de bieb…

Reacties staat uit voor Boek “Het Nieuwe Werken aan je pensioen”

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.