Belastingteruggave uitgeven…

Hè hè, zaterdag kreeg ik eindelijk de blauwe envelop die bevestigt dat ik weer eens geld terugkrijg van de inkomstenbelasting. Dat heeft wel anderhalve maand geduurd (oké, eigenlijk dus niet extreem lang…). Waarschijnlijk kan ik dan over een paar dagen tot weken zo’n 700 euro op mijn rekening verwachten.

En, stom misschien, dan ga ik bedenken waar het allemaal voor gebruikt kan worden:

  • ik kan er mijn spaarrekening mee vullen, dan staat daar 700 euro meer op
  • ik kan er een fitnessabonnement van nemen voor minimaal een jaar (afhankelijk van hoe duur het abonnement is). Da’s goed voor mijn gezondheid
  • ik krijg dit geld terug omdat ik vorig jaar geld gegeven heb aan goede doelen. Dus eigenlijk heb ik vorig jaar 700 euro minder uitgegeven dan ik dacht
  • ik kan er een deel van onze vakantie van betalen
  • ik kan er van investeren

 

En je merkt hopelijk wel dat ik het geld op die manier in ieder geval twee keer meegerekend heb (één keer als minder uitgaven vorig jaar, en één keer als meer inkomsten dit jaar). Dat klopt natuurlijk niet. Daarnaast weet ik wel minimaal vier manieren om het uit te geven of op te sparen, maar ook van die vier kan ik er maar eentje doen…

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Belastingteruggave uitgeven…

  1. Je kunt er inderdaad veel verschillende dingen mee doen. Dat is ook de pret van geld terug krijgen. Heerlijk om bij weg te dromen en keuzes te maken. Ik kan het soms in mijn gedachten ook wel 2 of soms 3 keer uitgeven, terwijl er maar één bedrag is.
    Bedenk wel dat:
    – een fitness abonnement geen garantie is dat je daadwerkelijk gaat.
    – investeren soms zeer tegenvallende resultaten geeft

    Succes met je beslissing!

  2. Ik gebruik het altijd om weer een extra inleg in onze spaarhypotheek te doen zodat de looptijd verkort wordt (in 3 jaar al verkort van 30jaar naar 24jaar).. Heb jezelf geen ‘lasten’ die verlicht kunnen worden zodat je op de langere termijn hier weer profijt van hebt?

    • Ik heb geen hypotheek en ook nergens anders geld geleend. Dus sparen of investeren zijn inderdaad de “enige” opties. Vind ik niet zo heel erg hoor 🙂