Overzicht BKR registratie gekregen

Een paar weken geleden heb ik weer eens bij het BKR opgevraagd hoe ik geregistreerd sta. Ik schreef er in 2012 al over. Toen bleek er bij mij foutief geregistreerd te staan dat ik nog steeds een krediet had bij een grote bank, terwijl ik al minimaal vier jaar geen klant meer was bij die bank. Na een hoop geharrewar hierover vroeg ik in 2013 nogmaals een overzicht aan, waarop bleek dat de medewerker van de bank er blijkbaar toch niet in geslaagd was om een einddatum op het krediet te plakken. Na nogmaals bellen en schrijven lukte het uiteindelijk wel (zie hier).

Een hoop gedoe dus! Maar uiteindelijk blijkt het het wel waard.

Bij het opvragen van mijn registratie dit jaar kloppen eindelijk alle gegevens. Mijn huidige creditcard en het feit dat ik rood mag staan bij de bank staan genoemd als actieve mogelijkheden voor mij om krediet te krijgen. Het krediet bij de grote bank is zogenaamd per maart 2012 beëindigd, terwijl dat natuurlijk eigenlijk veel eerder was. Maar ach ja, in ieder geval staat het er nu als beëindigd. De gegevens blijven vijf jaar bewaard, volgens de website van het BKR. Dus dan zal het in maart 2017 helemaal van mijn rapport verdwenen zijn. 

Ik zag trouwens dat het BKR nu meer met z’n tijd meegegaan is en dat je tegenwoordig ook online een rapportage kunt bestellen van hoe jij geregistreerd staat. Het is nog wel een behoorlijk ingewikkeld proces, wat bedoeld is om te voorkomen dat iemand anders jouw gegevens kan inzien.

Ik koos er zelf nog maar voor om bij een bank binnen te lopen en me daar te legitimeren, en om via hen een formulier in te sturen met het verzoek van een rapportage. Dat kostte dan “slechts” €4,95.

Ik ben blij dat de registratie nu in orde is, zodat er een eerlijk beeld wordt gegeven als een bedrijf ooit mijn BKR-registratie bekijkt. Bijvoorbeeld een hypotheekverstrekker, wie weet…

Reacties staat uit voor Overzicht BKR registratie gekregen

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.