Weekbudget: de laatste week gaat in

Aan het begin van deze maand stelde ik een weekbudget in voor leuke dingen, van 20 euro per week. Tot nu toe ben ik er nog elke week overheen gegaan. Deze week ook weer, omdat ik gisteravond nog naar de MacDonalds ging, waar ik voor 7,70 euro verbraste aan een groenteburger-menu. Mjam. Daarna ging ik nog even 25 kilometer fietsen om het er weer vanaf te branden 🙂 . Uiteindelijk daardoor deze week een totaalbedrag van €26,57 .

Morgen gaat de laatste week van de maand in. In totaal heb ik deze maand tot nu toe 90 euro uitgegeven aan leuke dingen gedurende drie-en-een-halve week. Als ik de komende week helemaal niets meer uitgeef, dan wordt het totaalbedrag 90 euro en dat klopt ongeveer met 20 euro per week (als je even ruim telt dat juni 4,5 week lang is…). Ook als ik wel nog een beetje geld uitgeef, zit ik qua totaalbedrag best redelijk voor mijn doen.

Psychologisch werkt dit wel redelijk voor mij: ik heb af en toe “nee” gezegd tegen een uitgave omdat ik wist dat die niet in mijn budget paste. (Gisteravond even niet, dat klopt… ). Dat had ik met een budget dat een hele maand liep iets minder, dan raakte ik toch de tel kwijt, en sloeg al snel 100 euro stuk voordat de maand half om was.

Komende week wordt hopelijk een goede week. En in juli ga ik door met deze methode.

Reacties staat uit voor Weekbudget: de laatste week gaat in

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.