Uitgaven in juni

Ik ben behoorlijk tevreden over juni. Mijn uitgaven bleven binnen de perken:

Image

Mijn extra en onverwachte uitgaven bleven redelijk onder controle, waarschijnlijk dankzij het wekelijkse budget wat ik ervoor ingesteld had, namelijk 20 euro per week (zie hier en hier). Ook in de laatste week ging ik toch weer over de 20 euro heen, ik kocht tijdens een lange treinreis een Libelle en Margriet, samen voor “slechts” €5,99… Nou ja, het gaf me inderdaad voldoende entertainment voor de rest van de reis, maar volgende keer moet ik toch maar weer eens een biebboek meenemen of zoiets…  Daarnaast kocht ik het computerprogramma “You Need A Budget”, dit was in de aanbieding op de website Steam voor €12,50. Dan nog een paar euro aan snoep en hoppakee, alweer over de twintig euro heen (totaalbedrag € 22,30)… Maar toch… Ook dankzij een laag bedrag aan cadeautjes komt het totaalbedrag aan cadeaus/onverwachte uitgaven/extra/”fun” uitgaven samen op 153 euro, wat ongeveer het streefbedrag was.

Hieronder een grafiekje van de onverwachte en leuke uitgaven door de maand heen. Als ik dit met mei vergelijk (zie hier), dan zie ik in juni een meer verspreid patroon van uitgaven. Mooi.

Screenshot 2014-06-29 12.06.43

Mijn reiskosten waren hoger dan verwacht. Dit komt deels door diezelfde lange treinreis naar mijn familie. En ook grotendeels door een grote reparatie aan mijn fiets waarbij de binnenband en de buitenband achteren vervangen zijn (het profiel van de oude buitenband was helemaal afgesleten, wat voor mij het “rare” fietsgevoel van de laatste tijd verklaarde toen ik daar ineens achter kwam) en de remmen weer wat strakker gezet zijn en een paar spaken vervangen zijn. Ik had dat allemaal zelf kunnen doen, maar kan me nog herinneren van mijn jeugd dat mijn vader erg zat te vloeken als er een achterband vervangen moest worden… Schijnt niet gemakkelijk te zijn.

Verder gebeurde er niet veel wat het vermelden waard is: andere kosten bleven grotendeels binnen de verwachte perken.

Door de hogere reiskosten ben ik dan deze maand in totaal 45 euro duurder uit dan verwacht. Dat valt me mee. Het is wel eens erger geweest.

Op naar (ook weer) een mooie julimaand!

Reacties staat uit voor Uitgaven in juni

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.