Vermogensgroei

Nog één post over spaargeld en dan hou ik er weer over op deze maand, beloofd 🙂 .

Per drie maanden hou ik bij hoeveel mijn nettowaarde is (bezittingen min schulden). 1 juli was het weer zo ver. De afgelopen maanden is mijn vermogen gegroeid doordat ik geld gespaard heb, maar ook doordat mijn beleggingen in waarde toegenomen zijn. Dit is boffen, maar natuurlijk kan dat ook een keertje andersom zijn: dat ik me suf spaar, en dat het totaalbedrag toch lager wordt omdat de beleggingen (tijdelijk) minder waard worden. Trouwens, ook de belastingteruggave hielp mee om het getalletje omhoog te laten gaan.

Het bedrag is nu € 53.923. Daarmee blijf ik min of meer de lijn volgen, al gaat het misschien ook ietsjes sneller dan verwacht:

Image

Dat gaat lekker en ik ga maar gewoon weer door.

 

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Vermogensgroei

  1. vlijtig met zuinigheid

    Wow. Dat is een super mooi bedrag.

  2. Gretha

    wauw!

  3. A. de Gooijer

    Dat is een mooi bedrag. Maar waar bestaat dat vermogen uit? Ik begrijp o.a. uit spaargeld en beleggingen maar ook uit stenen ? Waarde Huis min hypotheek?

  4. e

    ik vindt het juist interressant en leuk om te lezen hoeveel je spaart 🙂