Klein beginnen

Soms heb ik grootse plannen. Vanaf nu ga ik het allemaal anders doen! (En natuurlijk ook veel beter, dat spreekt voor zich!).

Dus dan importeer ik de laatste vijf jaar aan bankgegevens in een budgetteerprogramma, en dan ga ik die eens even fijn allemaal analyseren zodat ik daarna kan bedenken hoe het wel moet. Of dan ga ik eens een kamer helemaal opruimen en gooi eerst alle, echt alle spullen er uit, anders kun je natuurlijk niet opnieuw inrichten. En dan natuurlijk eerst alles verven en dan een nieuw opruimsysteem bedenken en kopen en in elkaar zetten. Het wordt fantastisch, wacht maar af! Of ik ga vanaf nu elke weekdag naar de sportschool voor dat nieuwe lichaam dat ik ga krijgen, moet makkelijk kunnen, weliswaar heb ik ook al een druk leven maar drie uurtjes per dag moeten er af kunnen om uiteindelijk dat goddelijke nieuwe lichaam te krijgen…

Je voelt hem al aankomen misschien? Omdat je ook maar een mens bent en misschien ook wel eens zo’n zelfde vliegende start hebt gemaakt om daarna op te branden en je doel niet te bereiken?

Het budgetteerprogramma hangt nog vast op zo’n 1000 transacties die nog niet gecategoriseerd zijn. Het kamer opruimen zorgde voor een ongelooflijke zooi die behoorlijk stressvol was, en uiteindelijk is maar een deel van de plannen uitgevoerd voordat we het zat waren en alles weer teruggooiden in die kamer. En dat nieuwe lichaam? Tja… Ik doe het nog steeds met het oude. De sportschool werd na steeds minder gebruik toch maar opgezegd (dit is al een aantal jaar geleden).

Kortom… Misschien is het wel tijd voor een andere aanpak. De aanpak van de kleinere stapjes. In dat budgetteerprogramma ten hoogste de gegevens van de afgelopen zes maanden importeren, of misschien zelfs helemaal niets importeren en “gewoon” met de huidige situatie als nulpunt beginnen. In die kamer een kastje per dag doen en niet meer. En dat sporten… Misschien eerst maar eens proberen om elke dag dat aanbevolen halfuurtje beweging te krijgen…

Wie weet leidt dat langzaam maar zeker allemaal toch tot de gewenste veranderingen… Maar dan op een manier die te doen is voor een normaal mens zoals ik…

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Klein beginnen

  1. Jeetje, wat leg jij de lat altijd hoog voor jezelf! Ik weet dat je blog over sparen en financiën gaat en dat je vast ook wel andere dingen in je leven doet, maar meid: RELAX! 😀 Je werkt keihard, je zet praktisch al je geld op een spaarrekening…. Waarom niet ook een klein beetje genieten af en toe?

    Het is absoluut niet lelijk bedoelt, ik hoop gewoon dat je ook gewoon lekker blijft genieten in plaats van de lat steeds hoger te leggen.