Hard werken en nog geen beloning

Blegh, sinds ik een vaste baan heb, is mijn maandsalaris lager… In mei en in december krijg ik dan nu meer, maar tot die tijd moet ik er op wachten. En bij overuren gaan ze eerst eens berekenen of je wel over het jaar heen genoeg zult werken, en wijzen ze dan heel zuinig een aantal uurtjes aan die je nu al betaald krijgt. De rest volgt nog… ooit… 

Mijn maandsalarisstrook is stukken lager dan vorig jaar. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit dan dus in december nog wel een beetje ingehaald gaat worden, en dat er dan misschien zelfs in januari nog wat extra uitbetaald gaat worden omdat ze toch toe moeten geven dat ik meer overuren heb gedraaid in 2014 dan gedacht; maar tot die tijd is het dus duimendraaien.

Klein nadeeltje van de vaste baan dus: dat je niet onmiddellijk beloond wordt voor extra werk, maar dat je daar soms maanden op moet wachten…

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Hard werken en nog geen beloning

  1. inenomdekas

    Wat gek geregeld. Ik krijg gewoon mijn vaste maandsalaris en lever iedere maand de extra gewerkte uren in, waarna die uren de maand er na uitbetaald worden. De extra uren doen ook mee voor de eindejaarsuitkering en het vakantiegeld.

  2. vlijtig met zuinigheid

    Ja, klopt. In vaste dienst ontvang je maar één keer per jaar je vakantiegeld. Welkom in de wereld van vaste dienst. Och, dan heb je ook een voordeel. Ineens een boel.

  3. Man krijgt zn overuren wel elke maand uitbetaald. Hij maakt zoveel overuren, dat dat ook wel fijn is. HIj kan er ook voor kiezen om ze op te sparen, en evt tijd voor tijd. maar dat gaat toch niet lukken met de huidige bezetten, met 15 tot 20 overuren per week 😉

    Ikzelf ben gastouder, ik heb alleen flexibele opvangkindjes, geen vaste uren, dus elke maand een wisselend inkomen, geen vakantiegeld etc. ene maand 300 euro andere 1000..

  4. Willemien

    Overuren? zijn dat? Kijk eens goed in de cao hoe ze gedefnieerd zijn. Als deeltijder kan ik er nauwelijks aan komen want een over uur is alleen buiten de normale kantoortijden en buiten je contract. Dus een uur extra op je deeltijd dag is geen overuur. En als je geluk hebt kun je officieel compensatie uren krijgen en dan kun je ze uitbetaald krijgen. In alle andere gevallen mag je hopen dat je manager je de gelegenheid geeft om de uren te compenseren door op een andere tijd vrij te nemen. En toch werkt het gros van de mensen meer uren dan hun contract zonder compensatie.

    • Dan ben ik nu extra blij dat mn man zn overuren wel gewoon uitbetaald krijgt en daar ook nooit gedoe over is… en ik heb geen overuren, maar wel een uurloon en krijg gewoon per gewerkt uur betaald.. dus ook extra uren. geen 135%, maar wel gewoon 100%.. mag daar dus ook erg blij mee zijn geloof ik 🙂