Eindelijk onder budget… extra uitgaven per week

De afgelopen week heb ik 15 euro uitgegeven aan extra dingen (€15,46 om precies te zijn). Eindelijk een keertje onder het budget van twintig euro per week gebleven! De tweede week is alweer enige dagen bezig en daarin heb ik tot nu toe 0 euro uitgegeven. Dat gaat goed!

Ik moet wel zeggen dat ik weet dat er nog wat uitgaven aan staan te komen. Zo ga ik naar een feestje waar ik nog een cadeautje voor zal moeten gaan kopen. Dus ik probeer expres wat minder uit te geven aan andere dingen, omdat ik weet dat die uitgave nog gaat komen.

Ook zag ik gisteren in een blaadje een voorstelling aangekondigd die mij wel leuk lijkt… Kaartjes wel à 30 euro per persoon… De voorstelling is pas in het najaar, dus ik kan er nog wat voor sparen, maar toch hakt zoiets er dan wel in, tenminste als je echt binnen budget wil blijven, wat wel mijn bedoeling is.

Het grappige is ook dat ik nu meer nadenk over wat ik met die 20 euro wil doen. Twintig euro kan heel weinig zijn en is zo op aan twee euro uitgaven hier en drie euro uitgaven daar. En tegelijkertijd is twintig euro ook best veel: de meeste nieuwe boeken kosten minder, je kunt er van uit eten (als je er niet teveel bij drinkt), je kunt er een bioscoopuitje van betalen of een computerspelletje van kopen.

Ik vind het een interessante ontwikkeling dat ik het geld meer lijk te waarderen. En dat alleen maar door het focus te vernauwen van één maand naar één week…

Reacties staat uit voor Eindelijk onder budget… extra uitgaven per week

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.