Groepsdruk

image

Van je vrienden moet je het hebben… Blijkbaar dagen mensen elkaar op faceboek uit om een nat pak te halen en daar een foto van op facebook te plaatsen. Doe je het niet, dan ben je degene die jou uitgenodigd heeft iets schuldig.

Doe je het wel, dan mag jij daarna drie anderen nomineren die het ook moeten doen, anders zijn ze jou iets schuldig.

Een straf als je het niet doet, een beloning als je het wel doet. En een sneeuwbaleffect omdat elke persoon die mee doet, drie anderen mag nomineren. Ja, dit heeft alle elementen in zich om een rage te worden.

Maar zijn we nou helemaak gek geworden met z’n allen? Je bent je vrienden echt helemaal niets schuldig, geen nat pak en ook geen ijsje – biertje – M&Ms – etentje.

En heroverweeg de vriendschap, zou ik zeggen…

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Groepsdruk

  1. Willemien

    Ik heb altijd al een hekel gehad aan kettingbrieven. Laatst kwam kind er ook mee thuis. Ik heb uitgelegd waarom wij daar niet aan meedoen en de Herman (yuk) terug laten geven. Ze hebben het er over gehad in de klas en de klas vond het bij nader inzien ook niet zo leuk omdat je niet gevraagd wordt mee te doen waar je ja of nee op kunt zeggen.

  2. Tsss, de kettingbrief maar dan anders!
    Groet

  3. GJ

    Rare mensen die zoiets doen. Heb gelukkig geen “vrienden” die zoiets naar mij toe sturen.

  4. P

    Ja, ik lees het ook op facebook, zelf ben ik nog niet uitgedaagd. Ben ook niet van plan om erin mee te gaan. Wat een onzin. Ik zie er de lol ook niet van in en hoever zal dit gaan? Ze kunnen je wel van alles willen laten doen. Gaat nergens over.

  5. Janneke

    Ik zag het hier op fb langskomen maar dan met zo snel mogelijk een biertje naar binnen gieten of de kinderen een glas melk. Ik zie hier geen lol in, heb ook nog nooit een uitnodiging hier in gehad maar net als kettingbrieven zal ik hier niet aan mee doen.
    Net als uitnodigingen voor spelletjes op fb, die sla ik ook over. Als ik een spelletje wil spelen doe ik dat wel op mijn ds of ipad, maar nooit ingelogd via mijn fb account. Ze weten al zoveel van je:-)

  6. johmar

    waar is het einde vraag ik me af? gelukkig niemand in mijn kennissenkring die zich hier mee bezighoud-

  7. vind het ook erg maf, man ook.. het wordt je maar opgelegd door een ander.. is ons niet altijd geleerd om niet in een sloot te springen, als een ander dat doet… ? en nu heersen deze spelletjes.. een tante van mn man had het leuk opgelost.. ze begon het fimpje met een gieter in haar hand, maar na een intro verschoof het beeld naar 3 lege pakken op de grond, lege sappakken.. die goot ze nat met de gieter en voila 3 natte pakken… 😉 crea opgelost om niet aan die onzin mee te doen 😉