Een jaartje het nieuwe telefoonabonnement

Sinds ongeveer een jaar is mijn nieuwe mobiele abonnement ingegaan. Het is een sim only abonnement bij een goedkope aanbieder die ik vooral koos omdat ze zo goedkoop waren, en waarbij ik een klein beetje op kwaliteit lette (kende ik de aanbieder / wat voor netwerk gebruikte de aanbieder / hoeveel klaagden mensen over deze aanbieder op internet ). Ik heb nog een jaar te gaan met dit abonnement. In het afgelopen jaar betaalde ik:

Voor juli 2013 betaalde ik € 3,50 omdat ik in die maand nog maar een paar dagen abonnee was. In augustus 2013 betaalde ik € 14,70, € 1,20 meer dan het minimumbedrag omdat ik teveel belde. Voor de maanden september 2013 t/m juni 2014 betaalde ik elke maand € 13,48. Hoewel ik in december nog eens eenmalig 41 cent meer betaalde.

In het algemeen lukt het me dus heel goed om binnen de 300 belminuten en 500 MB internet te blijven. En in elf volle maanden tijd (augustus 2013 t/m juni 2014) betaalde ik dus 149,89 euro om mobiel te kunnen bellen en internetten.

Vorig jaar betaalde ik nog 35,08 euro per maand, hoewel dat dan nog wel een abonnement-met-toestel was. Maar wat een waardeloos toestel…

Vergelijk je die kosten met elkaar, dan betaal ik per maand nu ruim 20 euro minder, ofwel heb ik in de afgelopen 11 maanden 220 euro minder betaald. Ik heb mijn nieuwe telefoon (à 329 euro) er dus al bijna uit… Nog vijf maanden en dan speel ik quitte. Maar ik hoop wel dat mijn telefoon nog langer dan vijf maanden meegaat; hij doet het goed en hij bevalt prima!

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Een jaartje het nieuwe telefoonabonnement

  1. Huib

    Sinds een jaar heb ik een sim only van youfone. Erg goedkoop, slechts 4 euro per maand voor 250 belminuten. 1000 minuten bellen met andere youfone klanten kan ik gratis, dit kost nu voor nieuwe klanten 2 euro extra per maand. Erg handig omdat mijn partner ook youfone heeft. Op internet wordt wel gemopperd over Youfone, maar ik ben tevreden. Er is administratief wel iets fout gegaan maar via het gratis klantenservice nummer is dit opgelost. Internet op mijn mobiel hoef ik niet. Dat vind ik te duur. Ik heb een tablet en op veel plekken is wifi. Anders internet ik wel thuis.

    • Ik noemde expres het bedrijf waar ik mijn abonnement heb, niet. Geen zin om reclame te maken. Jij maakt wel een beetje reclame nu, maar vooruit… Lezers: zoek de beste aanbieder voor wat jij wil… Kan dit bedrijf zijn, kan het bedrijf zijn waar ik nu abonnee ben, kan een ander bedrijf zijn…

  2. Ano

    Aanbieder van digitale tv, internet en vast bellen bood voor 15 euro meer ook mobiel abb 500 min en 1000 sms en 1000 mb. Voor mij genoeg.

  3. GJ

    Ik had al een (redelijk goedkoop) abonnement bij het voormalig staatsbedrijf. Was ooit van plan om het om te zetten naar een sim only abonnement, tot ik ergens in de kleine lettertjes tegenkwam dat ik nog een oud abonnement had met min of meer onbeperkt internet (fair use dinges), en ik met een nieuw abonnement op dat moment sowieso aan een datalimiet vast zou zitten. En ik dus waarschijnlijk ook een flinke boete zou moeten betalen als ik daar eens overheen zou gaan.
    Omdat ik op dat moment nog geen internet gebruikte had ik ook geen idee wat voor databundel ik nodig zou hebben.
    Ik heb dus mooi mijn oude abonnement gehouden, een extra smsbundel uit en internet aan gezet en een tweedehands smartphone gekocht.
    Ik zal niet heel goedkoop uit zijn nu, maar ik hoef me niet druk te maken over overschreden limieten.