Klamboe gekocht

Van de gezamenlijke huishoudrekening heb ik gisteren een klamboe gekocht. Tenminste: op internet besteld, hopelijk komt-ie morgen of zo aan. Vannacht was het weer feest: ik sloeg uiteindelijk één mug dood die te verzadigd was met bloed om nog weg te kunnen vliegen (ja, grote bloedvlek op de muur dus), een tweede was nog wat sneller en kon ik pas na drie pogingen te pakken krijgen.

We hebben allebei redelijk slecht geslapen hierdoor en ik geloof dus dat een goede klamboe een zeer goede investering zal zijn. Ik weet nog van een vorige klamboe die ik ooit had (voor een éénpersoonsbed) dat je dan een mug hoort zoemen en toch lekker gaat slapen, omdat je gewoon weet dat hij je niet te pakken zal kunnen krijgen.

Nog een paar nachtjes “slapen” en dan hebben we ‘m…

Hebben jullie ook zo’n last van muggen? En is dat niet eigenlijk wat vroeg in het jaar?

 

 

 

15 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

15 Reacties op “Klamboe gekocht

  1. Siebrie

    Bij mij steken ze bijna nooit, maar mijn dochter prikken ze lek. Ze is er allergisch voor, dus elke steek ziet eruit als een brandblaar. We hebben om het stapelbed van de meiden het hele jaar door een klamboe hangen.

    Het is belangrijk om die klamboe àltijd tot de grond te laten hangen. Dus niet overdag ‘romantisch’ de klamboe aan de kant opbinden, want dan kunnen de neefjes (voor de rest van Nederland: steekvliegen) er al invliegen.

    • Ja, slim! Op de foto’s van klamboes zie je ze vaak uitnodigend openstaan, dat lijkt me inderdaad niet verstandig. Enige voordeel lijkt me dat een muggenjacht binnen de klamboe sneller afgelopen is, omdat zo’n beestje nou eenmaal niet ver weg kan vluchten…

  2. Ik ben superblij met de elektrische mepper, ‘k wou er nooit aan maar wat een uitkomst. En hoewel ‘k een dood muisje zielig vind, geeft me de ultieme kick dat ‘k die kl&$@#-beesten mag roosteren.
    groet

  3. Willemien

    Klamboes zijn bij ons nutteloos. We liggen namelijk op het randje van het bed tegen de klamboe aan. Om er vervolgens hopeloos in verstrikt te raken. (probleem hebben we ook regelmatig met een dekbed) Voor zover we al kunnen slapen wegens claustrofobische gevoelens.
    Ook al geprobeerd om de klamboe als een tent om het bed heen te hangen, maar ja, dan kun je er weer niet in kruipen, ze zijn dan te kort.
    Wij zijn vooral in de tropen groot verbruikers van DEET houdende middelen.
    En krijgen van de huisarts speciale creme om onze muggenbulten te behandelen: cortisonen met antibiotica want ook hier heftige reacties.

    • Ik heb een model besteld dat volgens mij moet werken, dat inderdaad genoeg ruimte moet bieden aan ons om gewoon in bed te liggen zonder in de klamboe verstrikt te raken.

  4. Ik

    Gelukkig nog geen last van muggen, slapen nog heerlijk met de ramen open, is ook wel nodig, we slapen op zolder ( met een platdak). Mochten we last krijgen van muggen zullen we de electrische vliegenmepper weer op het nachtkastje leggen, gr ikke

  5. Greet

    Ik heb vreselijk last van muggen, grote bulten die ook nog gaan ontsteken, mijn lijf zit onder de littekens. Slapen onder een klamboe lukt me niet. Maar mijn zelfgemaakte muggenzalf helpt prima. Kokosolie met daarin wat druppels teatree olie. Sinds ik dat gebruik geen last meer van muggen.

    Groet,Greet

  6. hier hebbern vooral de kids last van muggen.. maar vast niet alleen snachts. dochter is er ook allergisch voor en ook zoontjes bulten worden behoorlijk flink.. maar tot nu toe nog kleiner dn van zn zus, zus kreeg vandaag voor t buitenspelen dus vsm zalf op de muggenbulten, aerius tegen de allergie en zonnebrand op.. om vervolgens in t water te gaan spelen bij de buren 😉 maar goed. het gaat om het idee… 😉 ik heb af en toe een muggenbult te pakken net als man.

  7. Tanja

    ik heb er net 2 aan de kant gelegd die weg moeten wegens niet nodig in mijn gezinnetje… ik woon wel in België maar indien interesse kan ik wel eens kijken hoeveel het kost op ze naar NL op te sturen. Eentje is met een ring de andere zonder…. Overnameprijs: overeen te komen ! 🙂

  8. Thea

    Waarom geen fatsoenlijke hor voor de ramen. Wij wonen op het platteland met veel koeien en paarden in de buurt, hebben een hor voor het raam en het raam staat altijd open!

    • Het is een huis uit de jaren twintig, alle ramen zijn anders van vorm en sommige openen naar binnen, andere naar buiten.

      • Horsemen

        Ja, het is niet heel goedkoop maar een hor kan precies op maat gemaakt worden (o.a. het merk Luxaflex). Deze kunnen zowel aan de binnen als buitenkant geplaatst worden. Met een slot van AXA kunnen de ramen eventueel met een afstandsbediening worden geopend en gesloten.

      • GJ

        Wij hebben een nieuwbouwhuis met allemaal nieuwe kunststofkozijnen.
        Dan denk je dat een keer opmeten voldoet. Maar helaas blijken dan ook de kozijnen net genoeg van elkaar te verschillen om te zorgen dat het ene hor net wel past en het andere net niet.

  9. Horsemen

    Nee, wij hebben zelden last van muggen en gebruiken bij het slaapkamer raam een hor en hebben ook geen stilstaand of ander water in de buurt. Wij wonen op de Veluwe en hebben meer last van vliegen en buiten van dazen en die laatste steken véél harder.