Typisch…

Vorige week besloot ik mijn begrafenisverzekering op te zeggen, aangezien deze mij elk jaar geld kost en ik nu de lasten zelf kan dragen (toen ik ‘m afsloot, kon ik dat niet).

Bij de begrafenisverzekering kan ik niet rechtstreeks contact opnemen met de verzekeraar – die verwijst door naar je tussenpersoon. Vorige week heb ik de tussenpersoon gemaild, een persoon met wie ik in mijn leven twee keer contact heb gehad: een keer bij afsluiten en een keer toen ik graag een kopie van de polis wilde, omdat ik dacht dat ik het origineel kwijt was (ik vond het later weer).

Ik vind het heel erg vervelend dat ik iets niet per brief op kan zeggen. Het zuivere en zakelijke beslissen dat iets opgezegd moet is makkelijk. Als je dan daarna met een mens moet gaan praten (telefonisch, of echt), dan vind ik het toch moeilijker worden. Alsof je zegt: “ik vind jou niet goed”, in plaats van “ik hoef het product van het bedrijf waar jij voor werkt niet meer”. Ook kun je dan misschien een verkooppraatje verwachten, en daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten!

Toch ziet het er naar uit dat ik binnenkort weer telefonisch contact op moet gaan nemen, aangezien er niet gereageerd wordt op mijn mail. Zucht.

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Typisch…

  1. Horsemen

    Pas ook op dat je geen rekening krijgt voor het “werk” van de tussenpersoon. Bij het afsluiten van de polis (en misschien in de jaren daarna ook wel) heeft de tussenpersoon een vergoeding gekregen van de verzekeraar. Je zou dus geen rekeningen moeten krijgen.

  2. Dirk

    Tja… niet meer van deze tijd!
    Heeft die tussenpersoon wellicht een fax? Dan kun je je opzegbrief daarheen faxen, heb je ook meteen de bevestiging dat je ‘brief’ is aangekomen.
    Succes!

  3. GJ

    In principe hoef je niets meer te doen, wettelijk gezien.
    Je hebt een mail gestuurd. Als hij een website / facebookpagina heeft met contactgegevens, dan kun je nog eens kijken of het emailadres daar nog hetzelfde is als dat jij gebruikt hebt. Is dat het geval, dan heb je gewoon opgezegd. Machtiging intrekken en je bent klaar.

    Voor alle zekerheid kun je nog een (eventueel aangetekende) brief sturen ter herinnering. Maar bellen hoeft niet als je dat niet wilt.