Uitgaven in juli

Juli was een maand met veel uitgaven, maar… er ging ook veel geld naar een goed doel, en dat is een zeer weloverwogen uitgave waarvan ik volgend jaar ook nog weer een deel terug krijg, omdat ik het bedrag van mijn inkomstenbelasting af kan trekken.

Hier komt het hele overzicht:

Screenshot 2014-08-02 08.39.24

Ik gaf veel meer geld uit aan vervoer, dan ik verwacht had. Deels waren dit reizen naar mijn familie en tja, als die aan de andere kant van het land wonen, heb je ondanks een kortingskaart toch weer een eurootje of 25 voor de hele reis nodig. Maar voor het grootste deel waren het reizen voor mijn werk, ik reisde vaker dan gebruikelijk omdat ik veel meer uren gewerkt heb. Ik krijg mijn reizen voor het werk ruimschoots vergoed, dus dat geld krijg ik volgende maand weer terug.

Ik gaf deze maand geen geld uit aan kleding, minder geld dan gepland aan cadeaus, en meer geld dan gepland aan overige onverwachte en leuke uitgaven. Als je die drie bedragen bij elkaar optelt, komt je samen op ongeveer het van tevoren bedachte bedrag.

Ik overschreed het budget met 120 euro en dat is ongeveer het bedrag wat ik meer dan gepland kwijt was aan reizen. Dus ik ben redelijk tevreden over deze maand.

Komende maand geen jaarbijdragen voor goede doelen, dus ik verwacht dat ik weer minder uitgaven zal hebben in augustus. Ik heb het budget voor vervoer opgeschroefd voor augustus, omdat ik denk dat ik toch ook deze maand meer uit ga geven dan gebruikelijk; tot het einde van de maand werk ik meer dagen dan anders.

Reacties staat uit voor Uitgaven in juli

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.