Zonnebrandcreme kopen

Aan het begin van de lente heb ik een flesje zonnebrandcreme gekocht voor circa 15 euro. 50+ dekking, want mijn arme bleke huidje heeft echt wel bescherming nodig, anders word ik rood. En rood is niet gezond en bovendien zorgt het voor pijn en slecht slapen.

Eergisteren ging ik ergens logeren en nam de fles niet mee. Er was immers regen voorspeld voor zaterdag. Helaas bleek toen dat het zondag wel heel warm en zonnig zou worden, en op zondag moest ik ook buiten zijn (voor mijn werk). Niet goed genoeg vooruit gedacht, dus! Dus op zondagochtend kocht ik in een supermarkt een mini-flesje zonnebrandcreme voor zes euro.

zonnebrandcr

Dit zijn ze, de twee flesjes zonnebrandcreme die mij behoeden voor verbranding.

Wat superhandig! Zelfde merk, zelfde crème, en een kleinere verpakking die minder ruimte inneemt in je tas.

Volgend jaar koop ik alleen maar zo’n klein flesje, want ik maak de grote flessen nooit op (omdat ik nou ook weer niet zoveel in de zon kom). Dan is zes euro voor een jaartje zonnebescherming goedkoper dan 15 euro, al zit er in de grote fles wel vier keer zo veel als in de kleine.

Soms zijn kleinere verpakkingen dus beter, omdat je de grote verpakking gewoon niet op kunt maken voordat-ie over de datum gaat of minder werkzaam wordt.

 

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Zonnebrandcreme kopen

  1. Thea

    Ik las laatst op een consuminderblog dat de beschermingsfactor van zonnebrandcreme in 5 jaar met ongeveer 10 % daalt. De houdbaarheidsdatum is puur een verplichting en slaat nergens op!

    • Willemien

      Je kunt ook naar een ander merk kijken dat scheelt al een stuk. En met 1 fles doen wij 1 vakantie, en vaak moet er dan nog bijgekocht worden. Want er wordt zeker 3x perdag gesmeerd. Want zand, water en ander gespuis zorgt er toch voor dat het minder lang goed werkt. het is wel waterresistant, maar zand schuurt het er gewoon af.

    • Ik las juist in krantenartikelen dat de beschermingsfactor met 50% daalt per jaar.
      Desalniettemin neem ik liever geen risico wat dat betreft. Buiten het feit van bacterie-aangroei in de fles zelf…

  2. Een verpakking nemen die bij je gebruik past is altijd wel een verstandige. Als je vaak zuivel moet weggooien omdat je de grote fles niet op krijgt is behalve zonde van het geld, ook nog eens verspilling van voedsel.

  3. e

    Je kunt de kleine ook bijvullen?

  4. johmar

    ik koop gewoon een grote fles en vul gewoon een klein flesje wat makkelijker mee te nemen is , wat overblijft gebruik ik de rest van het jaar als bodylotion zo kan ik toch voordelig inkopen en gooi niets weg

  5. Ik koop tegenwoordig van die spuitbussen. Die zijn wat duurder, maar die gebruik ik tenminste wel, in tegenstelling tot dikke witte crèmes. Overigens sla ik dan wel in als ze b.v. 1+1 zijn of 50% korting. Als ik een beetje regelmatig buiten kom, dan is zo’n fles wel binnen 1-2 jaar op en dan is het volgens mij nog niet zo’n probleem qua houdbaarheid.

    De kleine bijvullen kan natuurlijk altijd voor onderweg, maar als je bezorgd bent over de houdbaarheid, dan zit je toch nog steeds met een grote fles, ook al zit daar steeds minder in?