Lange werkdagen

Nog eventjes volhouden en dan is de drukte weer voorbij. Aanstaande vrijdag heb ik al vrij, maar de afgelopen weken was het druk. Ik merk dat het huishouden en andere “taken” dan echt op de achtergrond raken. Deze week heb ik elke ochtend vrij (en werk dan ’s middags en ’s avonds). Tot nu toe is het me wel gelukt om elke ochtend iets nuttigs te doen:

Maandag: de was. Hiermee was ik zondagavond al begonnen, maar maandagochtend ging lading 1 op het wasrek om te drogen en ging lading 2 in de wasmachine, en daarna lading 2 ook op het wasrek. (To do nog: spullen weer van het wasrek afhalen en opvouwen… is al lang droog nu).

Dinsdag: boodschappen en “vooruit koken”. Maandag kocht ik eten onderweg en da’s natuurlijk duurder dan zelf koken, en minder gezond en lekker ook. Dus dinsdagochtend toog ik naar de winkel, kocht groenten en couscous, en maakte een couscousmaaltijd voor vier dagen. Portie een ging gisteren al mee naar het werk, portie twee is voor vandaag. Het was goed gelukt.

Woensdag: achterstallige administratie en de afwas. De administratie is nu afgerond, die deed ik zo tussen half negen en half tien. Ik betaalde een rekening, stopte dingen weg in de “2014”-map, en kon ook een aantal dingen bij het oud papier gooien of versnipperen. De afwas staat er nog, ook die van het koken van gisteren. Die ga ik dus zo meteen aanpakken. Daarna moet ik waarschijnlijk vertrekken om op tijd op m’n werk te zijn.

Donderdag: ik hoop dat ik morgenvroeg tijd heb om naar de kapper te gaan. Bovendien zal ik of vanavond laat, of morgen, die was eens op gaan vouwen. We hadden gelukkig nog genoeg schone kleding in de kast liggen, en we zijn trouwens ook niet te beroerd om kleren van het wasrek af te halen en meteen aan te trekken, als dat nodig is. Maar opgeruimd staat netjes…

Zo hou ik het toch min of meer bij. Al is er wel wat discipline voor nodig, want na zo’n ochtendje huishouden volgt er dan ook nog eens een hele werkdag. Luieren is leuker.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Lange werkdagen

  1. hier ook al zo druk. kom nauwelijks aan nuttige dingen toe.. ben blij als ik rond 20/20.30 op de bank kan ploffen, wordt vaak pas 21u
    werk deze week ma/di/wo/vr, maar heb morgen natuurlijk wel gewoon mn eigen kids 😉 dus van huishouden komt er ook niet veel, behalve de dagelijkse dingen, extra dingen (of zelfs wekelijkse dingen) kom ik niet echt aan toe. het is niet anders, creatief oplossen, als kids in bad zitten, snel doekje door badkamer etc. 1 was per dag maximaal (langer kan ik niet boven blijven met de kids beneden of in bed :p)