Werken in het buitenland?

En tjoep, zo biedt het leven ineens weer heel andere mogelijkheden. Mijn vriend werd benaderd of hij in Zuid-Duitsland wil komen werken voor drie jaar. Hij moet er nog over nadenken. Ik ook een beetje, maar ik kan er toch wel de leuke dingen van inzien: Wonen in het buitenland! Vlakbij Oostenrijk en Italië en andere vakantielanden! Avontuur!

Ik heb in het verleden een keertje vier maanden buiten Nederland gewoond, namelijk in Engeland. En ik had er de tijd van mijn leven. Ik, die als kind heimwee had, genoot van het wonen in een vreemd land, en genoot van het feit dat ik om iets nieuws te hoeven zien alleen maar de deur uit hoefde te lopen.

In die tijd werd in Nederland de verloving van Willem-Alexander en Maxima bekend gemaakt, en de ophef die daarop volgde leverde in de Engelse krant die ik las precies vijftien regeltjes tekst op. Daarentegen kon je toentertijd in Engeland ook tientallen tijdschriften kopen over de lokale bekende mensen waar ik er dan weer geen een van kende. Dat alles relativeerde een hoop!

Ik heb m’n vriend verteld dat ik zeker mee ga, als hij beslist om dit te gaan doen. Maar daar moet hij nog even over nadenken. Ook moeten er dan nog salarisonderhandelingen plaatsvinden. Kortom, we zijn er nog lang niet.

Maar ineens ziet de toekomst er mogelijk toch weer heel anders uit.

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Werken in het buitenland?

  1. Ri

    Wat spannend allemaal.

  2. GJ

    Erg spannend inderdaad. Dat je met hem mee gaat, dat lijkt me vanzelfsprekend. Maar wegen de extra inkomsten (aangenomen dat hij er meer gaat verdienen) op tegen alle kosten (verhuizing enzo) en de derving van inkomsten als jij daar in die drie jaar geen werk zou kunnen vinden?

  3. Willemien

    Was voor ons destijds de reden om te trouwen. Dan kun je makkelijker mee en ook ivm verzekeringen en andere fiscale zaken.
    Is uiteindelijk niet doorgegaan. En inmiddels al gescheiden. Toch nooit spijt van die stap gehad.

  4. Leuk!. Ik heb ook ooit een half jaar in het buitenland gewerkt bij het moederbedrijf. Mijn man en toen 4-jarig dochtertje bleven in NL, want voor 6 maanden kun je je baan niet opgeven. Ik heb er nooit spijt van gehad. Later kreeg ik nog een keer het aanbod maar dan voor een aantal jaren. Dat hebben we toen helaas moeten afwijzen omdat mijn man dan zijn baan op zou moeten geven en er geen terugkeer garantie was.

  5. Arie

    Als je de kans krijgt zou ik zeggen gaan met de banaan! Maar Willemien heeft gelijk, trouwen is zeker in Duitsland een must! Mochten jullie vragen hebben mail me dan even, ik woon zelf al meer dan 10 jaar in Duitsland! Mijn mailadres even cryptisch schrijven ivm Robots.. mailgronauapestaartjefreenetpuntde
    Groeten, Arie

    • Dank je, Arie. Ik ga het onthouden voor als het er naar uit gaat zien, dat het gaat gebeuren. Dat duurt nog zeker een paar maanden, voordat we zoiets weten…