Onverwachte uitgaven en cadeaus: budget bijna op voor augustus

Nou, ik moet dringend weer terug naar een weekbudget voor de onverwachte uitgaven en de cadeaus. Of eigenlijk: deze maand moet ik het erg rustig aan gaan doen met de onverwachte uitgaven, om nog ongeveer op budget uit te komen.

En hoe komt dat nu zo?

Wel, begin augustus werkte ik extra tijdens een weekend. Ik had er helemaal geen zin in van tevoren, en om mezelf te troosten kocht ik veel snoep en trakteerde ik mezelf op snacks en andere snelle happen. Bovendien deed ik niet slim ruim van tevoren inkopen in goedkope supermarkten, maar koos ik voor de Ah to go en voor snackbars en andere fastfood kraampjes. Kosten: 30 euro in totaal, oftewel 15 euro per dag. Ruim over weekbudget heen.

In de rest van de afgelopen weken kocht ik ook nog hier en daar wat, samen voor 15 euro.

Verder heb ik deze maand veel cadeautjes gekocht tot nu toe, totaal voor 65 euro. Dat komt o.a. omdat begin deze maand mijn derde nichtje geboren is; zij kreeg natuurlijk een leuk cadeautje van mij. Daarnaast kocht ik nog iets voor mijn ouders.

In totaal zit ik nu al op zo’n 110 euro, waar ik normaal gesproken op de 150 euro uit hoop te komen voor de hele maand. En de maand is nog lang…

Gelukkig voorzie ik verder geen benodigde cadeaus meer, dus misschien red ik het nog wel.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Onverwachte uitgaven en cadeaus: budget bijna op voor augustus

  1. Wat handig dat je een budget hebt voor bepaalde posten. Volgens mij is het wel heel moeilijk om je daar aan te houden. Maar het is het proberen waard.