Geld van een deposito binnen

Ik kreeg weer rente van een deposito. Deze heb ik nu drie jaar geleden afgesloten, nog zeven jaar te gaan… Na het eerste jaar, dus dit was in augustus 2012, kreeg ik 84 euro rente. De tweede keer ruim 87 euro rente. En deze keer is het ruim 91 euro aan rente geworden. Dit komt natuurlijk omdat de rente telkens bij het originele bedrag erbij gestopt wordt en dan ook weer rente gaat genereren. Het rente-op-rente effect in actie dus, leuk om te zien.

 Mijn meest recente deposito sloot ik trouwens af in november 2012. Sindsdien vind ik de rentes niet echt meer de moeite waard, zelfs niet de rente van tien-jaar-deposito’s. Dus sluit ik nu geen nieuwe deposito’s meer af: dan laat ik het geld liever op de gewone spaarrekening staan, voor als de rentes ooit weer omhoog gaan. 

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “Geld van een deposito binnen

  1. Huib

    Lang vastzetten van geld lijkt me nu ook niet slim. Wel sluit ik een jaars deposito’s af. Ik verwacht dat de rente nog even laag blijft en hierdoor heb je net iets meer rente.

  2. Ik heb er vier deposito’s van een jaar van gemaakt. Is nu 1’95% bij Leaseplan. Elke drie maanden loopt er weer eentje af en dan kan ik weer opnieuw beslissen. Ik vind dat ik daardoor redelijk flexibel blijf en toch net iets meer rente krijg.

  3. ik sluit nu ook geen deposito’s af. in t verleden hadden we er nog neit genoeg spaargeld voor (of gewoon geen.. alle beetjes die we hadden gingen op aan verhuizen, daarna een nieuwe bank, daarna een andere (tweedehands) auto.. en nu is er eindelijk spaargeld 😉 ) maar nu is de rente erg laag idd. ook willen we evt graag verhuizen naar een koophuis als er iets naar onze zin voorbij komt, dan is het niet handig om je geld vast te hebben staan als we het nodig hebben.. 😉