In de wachtstand

Het is raar om op zo’n kruispunt te staan. Gaan we linksaf (naar Duitsland) of rechtsaf (in Nederland blijven)? Dit hangt af van of mijn vriend deze nieuwe klus krijgt, te ja of te nee. En dat weten we pas in oktober. En tot die tijd is het dus onzeker. Op m’n werk gisteren een mailtje: “Hou deze dag in februari 2015 vrij voor werkoverleg” – en dan denk ik: “Ja, doe ik, als ik er dan nog ben…”. Zo zijn er wel meer momenten dat ik even twee verschillende toekomsten naast elkaar leg. We gaan binnenkort het verjaardagsfeestje vieren van mijn nichtje. Doen we dat volgend jaar ook, komen we er misschien voor over uit Duitsland, of feliciteren we haar volgend jaar per skype? Ik weet het nog niet.

En eigenlijk is dat wel gek natuurlijk, dat je als volwassene je leven zo vast hebt liggen dat je meestal al wel een beetje denkt te weten wat je volgend jaar doet. Dus ook als de klus in Duitsland niet door zou gaan, wordt het misschien eens tijd om na te denken over wat ik veranderen wil in mijn leven. Tijd om de boel eens op te schudden voor het te saai wordt. Al blijft de verjaardag van mijn nichtje dan zeker gewoon op de agenda staan!

3 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

3 Reacties op “In de wachtstand

  1. En zo ver is Duitsland nou ook weer niet, tenslotte……. Sterkte en/of succes bij jullie beslissingen!

  2. GJ

    Ik heb eigenlijk pas sinds zeer kort een baan met vast contract. Daarvoor hooguit een jaarcontract, maar vaak ook zelfs dat niet.
    Voor mij is (was) het dan ook heel normaal om er vanuit te gaan dat ik het volgende jaar misschien wel heel ergens anders werkte.
    En ook een paar jaar bij een detacheringsbureau gezeten dat veel werkte met korte klussen.
    Voor mij wordt het dus juist wennen dat ik eens vastigheid heb. 🙂