Inlogapparaatje van de bank stuk

Hmm. Mijn inlogapparaatje voor de bank is stuk. Natuurlijk heb ik meteen de bank gebeld, en een nieuwe wordt opgestuurd. De meneer aan de telefoon vond ook wel dat het ding aan z’n limiet zat (vijf jaar oud), maar was verbaasd dat ik geen “low battery” meldingen had gehad. Nou, die had ik echt niet gehad. Maar ach.

Grappig hoe ik dan ineens een beetje onthand ben: ik kan online niets meer bestellen en dan betalen met iDEAL (was ik misschien ook niet van plan, maar nu kan het dus ook echt niet). Ik kan m’n saldo niet meer checken. Ik kan niet meer zien welke betalingen er binnenkort gedaan gaan worden (automatische incasso’s die klaarstaan om uitgevoerd te worden). Ik kan niet meer zien hoe mijn beleggingen via die bank het doen. Hellup 🙂 . Hoe deden we dat ook alweer, voor het internet?

Trouwens wel slim van de bank om die “low battery” melding te laten geven op zo’n apparaatje. Als mijn apparaatje die melding ook echt had gedaan, dan had ik ruim op tijd een nieuwe kunnen bestellen.

Ik weet eigenlijk wel welke betalingen er nog gaan komen en ook wat mijn saldo is. En er komt de komende dagen ook geen salaris binnen, waarvan ik dan snel had willen zien of het er was en hoeveel het was. Dus het kan best een paar dagen op de autopiloot.

Advertenties

7 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

7 Reacties op “Inlogapparaatje van de bank stuk

  1. nadasurf

    Je kan ze ook zelf direct bij de bank ophalen en bv van Rabo heeft dat wel maar moet je wel zelf af en toe checken .

  2. valhalla

    Heb er gewoon eentje in mijn portemonnee zitten, en die zit weer in mijn tas. Maar het is inderdaad erg vervelend als je dan niets kan checken. Heel vroeger belde je dan de girofoon. “Op. 15 September. Is. Bijgeschreven. Een. Bedrag. Van…… “

  3. lang leve de app van ing. en sowieso geen inlogapparaatje. ideaal. kan overal inloggen. en ja er zit een risico aan. maar ik krijg mn codes die nodig zijn om betalingen te doen via sms op mn mobiel. en ook overboeken via mobiel heeft een code nodig gelukkig. vind het zelf erg fijn. maar lastig als je bank dat neit heeft.. even wachten idd .

    • Maar als dan je telefoon gestolen wordt, kunnen ze dan inloggen via je app, en daarna transacties doen met de code uit de sms die ook op die telefoon binnenkomt? Dat lijkt mij juist eng…

      • Anoniem

        Je moet bij de ING app ook altijd inloggen met een 5-cijferige code, die dus niet gelijk kan zijn aan de code van je telefoon. Dus dan moeten ze 2 codes kraken voordat het zover is. Die kans iserg klein, en ik heb nog nooit iets gehoord over onveilige situaties

      • dan moeten ze mn inlogcode van de app hebben.. en ze moeten mn inlognaam, wachtwoord en mobiel hebben om via de computer over te maken. en ik kan natuurlijk altijd de bank bellen om de app en internetbankieren te blokkeren als ik mn mobiel kwijt ben 😉 in je account moet je het apparraat nl accepteren/goedkeuren voor internetbankieren dus dat kunnen ze ook blokkeren.. 🙂 (of kan je dus zelf als je nog in kan loggen)