Vermogensgroei, update per 1 oktober 2014

Elke drie maanden hou ik bij hoeveel mijn vermogen groeit. Ik tel daarvoor de tegoeden op mijn rekeningen en de waardes van mijn beleggingen op, en ik trek daar mijn schulden van af. Het rekensommetje is in mijn geval best gemakkelijk, want ik heb geen schulden.

Ook dit kwartaal weer een mooi bedragje erbij, namelijk plus 5164 euro, voor een totaal van 59.087 euro. Dit komt deels door het verschil tussen mijn inkomen en mijn uitgaven, de bijdrage daarvan was 2700 euro. Maar de rest (meer dan 2400 euro!) komt dus door aangroei van het vermogen door rente en dividend en beleggingswinsten. Heel leuk om mee te maken. De aandelenmarkt deed het de afgelopen paar maanden erg goed, maar dit kan, nee, dit gaat in de toekomst ook weer veranderen, natuurlijk. (Een snelle rekensom leert dat ik in een kwartaal tijd circa 4% groei heb gezien puur door stijgende koersen en uitkering van spaarrente en zo, op een jaar is dat 16% en dat is veel meer dan je zou verwachten, dus het was gewoon echt een goed kwartaal en er komen ook wel weer mindere).

Hier komt dan nog weer het grafiekje, en je ziet dat het sterker omhoog gaat dan ik dacht. Dat komt dus vooral ook door de gunstige markt.

Screenshot 2014-09-30 22.12.18

… Maar toch vind ik het erg leuk om te zien!

Reacties staat uit voor Vermogensgroei, update per 1 oktober 2014

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.