Opruimen

De kapotte wasmachine maakte een hoop los in ons huis. Eerst, toen het ding stuk was en er vervolgens manhaftige pogingen gedaan werden om ‘m te repareren, werd het chaos in huis: we hadden heel veel was, dus die lag ook op de vloer in de badkamer, de wasmachine werd van z’n plek gehaald (en stond dus elders in de weg), er kwam allemaal stof en spinrag mee, en daarna lag er ook nog weer overal gereedschap en wasmachine-onderdelen en slangen en zo.

Die chaos vond ik heel erg vervelend. Ik merkte dat het me irriteerde en dat ik het soms ook moeilijk vond om dingen te vinden. Zo blokkeerde de wasmachine een tijd lang de toegang tot de douche, nou, dat moet niet al te lang duren natuurlijk!

Op zaterdag sleepte ik samen met vriendlief de definitief defect verklaarde wasmachine naar voren in het huis. Hij staat nu in de kamer, maar hij staat er niet ( / minder) in de weg. Ook brachten we die dag twee wasjes naar een goede vriend, waar we ze konden wassen (en daarna thuis ophangen). De dag erna was vriendlief de deur uit en ging ik opruimen (tja, toch een vrouwending, dat ik de chaos niet de chaos kan laten zijn?). Ik ben begonnen met die badkamer. Die werd zondag eens helemaal opgeruimd, gestofzuigd en daarna geschrobd. Wat heerlijk om al dat stof de deur uit te werken!

Maandag was de keuken aan de beurt. Daar lag nog was (die ging dus in de wasmand voor de volgende keer), er stond een afwas, er was een hoop stof uit de badkamer komen waaien (badkamer en keuken liggen namelijk naast elkaar), en zo voort. En nu, dinsdag… Doe ik eigenlijk niets. Ik had vandaag de kamer willen doen, maar het was een heel drukke dag op het werk. Dus de kamer komt misschien morgen wel weer.

Maar het is echt heel lekker om een schone badkamer en keuken binnen te lopen. Dat hou ik erin, hoop ik.

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Opruimen

  1. Ja, heerlijk zo’n schoon gevoel. Dat heb ik het meeste als ik mijn bed net verschoond heb: dan ga ik het liefste gelijk slapen.. haha