Door het dipje heen

Ik geloof dat ik wel weer zo’n beetje door het herfstdipje heen ben. En volgens mij is dat gekomen doordat ik allerlei activiteiten ging ontplooien.

Ik ging braaf naar m’n werk (dat moest ook wel, tenminste, behalve als ik graag ontslagen wilde worden…). Maar door daar naartoe te gaan, kreeg ik toevallig een complimentje van een collega, die blij was met het werk dat ik gedaan had. De dip begon al op te klaren.

Daarna dus dat gedoe met de wasmachine. Eerst was dat flink deprimerend, maar toen we eenmaal een soort van tijdelijke oplossing gevonden hadden, en alle zooi een beetje opgeruimd was, werd het juist een stimulans om het huis weer eens meer op te ruimen. Het blinkt me nu tegemoet, en daar werd de dip weer een stukje minder diep.

Ik ben (weer eens) begonnen met afvallen. Hard nodig. En het lukt. Elke dag, nu al vier dagen lang, is de weegschaal positief over mijn vooruitgang. En ja, het is “weer eens”, de zoveelste poging, en het is “al vier hele dagen” – je kunt het ook allemaal negatief interpreteren. Maar voorlopig ben ik gewoon blij met de vooruitgang.

Ik pakte de telefoon op om eens met mijn ouders bij te kletsen. Dat was een “klus” die nog moest, maar toen ik eenmaal aan het kletsen was, werd ik er alleen maar vrolijker van. Het gaat goed met hen, en daar ben ik blij mee. We hebben ook weer plannen gemaakt om elkaar op te zoeken ergens in de komende weken, iets om naar uit te zien.

Ik ben gisteren begonnen met het elke dag bijhouden van drie dingen waar ik blij mee of dankbaar voor ben. Gisteren was het gemakkelijk om drie dingen te vinden, vandaag hoop ik ook weer.

Dus gelukkig is die herfstdip de deur weer uit. Winter, here we come… Ha.

Reacties staat uit voor Door het dipje heen

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.