Oh, oh, wat zijn ze zielig

Blijkbaar heeft een vertrekkend bestuurslid van De Nederlandse Bank gezegd dat verzekeringsmaatschappijen misschien failliet gaan aan het moeten uitkeren van geld aan mensen die woekerpolissen hadden. Of eigenlijk zei ze: “dan kunnen die verzekeringsmaatschappijen misschien niet meer aan hun andere verplichtingen voldoen (zoals het uitkeren van geld als iemand overlijdt die een levensverzekering afgesloten had).”

Ik denk dan: als jij als privé-persoon een boete moet betalen omdat je iets fout hebt gedaan, kun je ook niet protesteren “maar dan kan ik mijn hypotheek niet meer betalen.”.

Als verzekeringsmaatschappijen niet genoeg geld in de kast hebben om de compensaties te betalen voor wat ze eerder schaamteloos hebben binnengeharkt, dan vraag je je af waar al dat geld gebleven is.

Ik vind mezelf hier een beetje zuur reageren. En ik heb zelf niet eens een woekerpolis gehad! (Wel een woekerpensioentje: de honderden door mij onvrijwillig ingelegde euro’s zijn helemaal opgegaan aan “kosten”, gelukkig stopte de verzekering met het berekenen van kosten toen het geld op was, ha). Maar als ik denk aan al die mensen die zo’n polis hadden en die nu misschien, dankzij de compensatie, eindelijk geen verlies meer draaien of misschien zelfs wel een winst zien van 1-2% per jaar… Oeh, dan moeten die verzekeringsmaatschappijen eens heel snel ophouden met klagen…).

Zo, en nu hou ik er over op en ga lekker van mijn zondag genieten!

1 reactie

Opgeslagen onder Geld en besparen

Een Reactie op “Oh, oh, wat zijn ze zielig

  1. Ik las deze week ergens ook een leuke reactie, volgens mij een plaatselijke krant. Jij als Delftenaar kent de problematiek vast. Een inwoner was erg boos om de financiële situatie van Delft. Veel te groot, te duur, geen goed beleid.. Enz. Enz. En hij, als bijstandsniveau-er, moest er weer voor bloeden. Hoe kwam hij op bijstandsniveau? Stel was beide Wajonger, is dus twee keer minimum-inkomen. Maar zaten in de schuldsanering, dus arme zij, nu op bijstandsniveau, konden al niks meer met de kindjes doen. Boos, boos. Maar vergat wel dat hij dus geen haar beter was dan Delft. Hun schulden werden gesaneerd, dus een ander moest bloeden. Heel veel onnodige kosten. En zonder schulden hadden ze het dus eigenlijk best goed kunnen hebben. Beetje verkeerd uitgavenpatroon (denk ik) en beleid van deze meneer.

    Ietwat off-topic maar toch ook weer niet.