Plan voor de feestdagen

Jaha, het is alweer bijna zo ver. Bij mijn schoonouders hoorde ik al dat een van hun dochters op Tweede Kerstdag wil komen. Willen we haar zien, dan moeten wij er dus ook op Tweede Kerstdag zijn, en dan moeten we dus op Eerste Kerstdag naar mijn familie toe. Maar dan moeten mijn broer en zus graag ook op de Eerste Kerstdag komen, zodat we die ook kunnen zien. En dat moeten zij dan weer regelen met hun schoonfamilie…

Voelen jullie de stress ook alweer omhoog komen als jullie dit lezen?

Ach ja. Uiteindelijk komt het vast allemaal weer goed, en mogen we met z’n allen van twee ontspannen kerstdagen genieten met lieve familie en schoonfamilie. En mogen we dus ook blij zijn dat al die familie en schoonfamilie er gewoon nog is, om het feest mee te vieren.

Bij kerst horen ook cadeautjes. Tenminste, zo hebben we dat tot nu toe altijd gedaan. Maar ik ben eigenlijk benieuwd hoe het dit jaar zal gaan. Tot nu toe waren er altijd wel zo’n vijftig grote en kleine cadeautjes uit te pakken. Maar dit jaar zijn er voor het eerst een paar nichtjes en een neefje bij die oud genoeg zijn om te protesteren als het hen allemaal te lang duurt. Dus misschien moeten we het cadeautjes-uitpakproces dit jaar maar wat sneller afhandelen? En/of minder cadeautjes geven?

Dat is dus ook iets waar we het nog over moeten hebben, voordat het kerst is.

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Plan voor de feestdagen

  1. hier is t voor t eest ook wat meer “stress” om data te vinden idd. man moet 2e kerstdag werken. 1e kerstdag gaan we naar schoonfamilie. mn zusje werkt in de horeca, viert ook kerst met haar schoonouders en mn andere zusje heeft ondertussen ook een vriend en moeten we dusook rekening houden met haar schoonfamilie.. leuk 😉 ik stoor me er niet zo aan. ik zei al snel we vieren het wel op een andere dag. de dag maakt me niet zo uit :p hoop dat het lukt om een gezellige dag samen te vinden, bij wie weten we ook nog niet. komt vast goed. bij schoonouders vieren we het met cadeaus, bij mijn familie niet. er is bij mijn kant ook minder budget bij iedereen en niemand vindt het een probleem gelukkig, dsu geen dubbele kosten 😉 ik zie t niet als stress, wel hele drukke maanden, vanaf eind okt tot dec druk in de weekenden, maar gelukkig met leuke dingen 🙂

  2. Vlijtig met Zuinigheid

    Daar zijn wij een jaar of 6-7 geleden mee gestopt en doen alleen nog maar wat we zelf willen. Ik werd helemaal gek van die opgelegde verplichtingen. Wij gaan nu gewoon bij één zus een keer eten. Verder zijn wij heerlijk thuis. Als iemand behoefte heeft om te komen, mag dat maar niemand moet meer iets van onze kant uit. En wij gaan geen verplichting meer aan naar schoonfamilie.

    • ik vind het juist supergezellig en geen verplichting.. 😉 maar ja ik werk vanuit huis, ben al zoveel thuis met mn kinderen dat ik het juist fijn vind om op visite te kunnen en mn eigen familie woont nogal verspreid, dus ik zie ze meestal niet allemaal op 1 dag.. jusit wel gezellig!
      maar snap wel dat t voor veel mensen anders is 😉

  3. Willemien

    Eerst st Maarten, dan Sinterklaas en daarna gaan we aan kerst denken. En omdat ik dat al jaren roep en uitvoer begint die stress (die geen stress is , want geen broers of zussen of schoonfamilie, maar wel gescheiden en gescheiden ouders) pas op 6 december.

  4. Wij hebben met mijn zus de afspraak dat we eerste kerst altijd bij onze ouders doen en tweede kerstdag bij de schoonfamilie. Dus dat scheelt een hoop stress. Onze mannen zijn daar ook mee akkoord 🙂

    • zou ik ook wel willen 😛 helaas moet mn man 2e kerstdag werken en mn zusje werkt in de horeca, dus haar baan/baas werkt ook niet mee :p