Streef-uitgaven niet gehaald

Ik had bij het plannen van mijn uitgaven voor 2014 gehoopt dat ik zo’n 18.000 euro uit zou geven. Helaas blijkt dat mijn werkelijke uitgaven nu al ongeveer de 18.000 euro bereikt hebben, en natuurlijk moet ik nog twee maanden de huur betalen, bijdragen aan het huishoudpotje, en zo voort. Dus ik zal er overheen gaan.

Jammer. Ik zou eigenlijk graag van 1500 euro per maand of minder willen kunnen leven… En dat zou eigenlijk makkelijk moeten kunnen, want mijn echt noodzakelijke uitgaven zijn veel minder dan dat. Als ik huur, gas/water/licht, eten en drinken, transport en de ziektekostenverzekering tot de noodzakelijke uitgaven tel, kom ik op ongeveer 1000 euro per maand. Dus er zou eigenlijk ruimte genoeg moeten zijn om van de resterende 500 euro per maand alle leukere uitgaven te betalen.

Volgend jaar beter, hoop ik.

4 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

4 Reacties op “Streef-uitgaven niet gehaald

  1. Ri

    Ik zou een analyse maken van waar de > 500 euro is in gaan zitten. Dat zijn de eigenlijke fun uitgaven. Kijk wat je fun hebt gevonden en wees eerlijk of het achteraf echt de moeite waard was daar geld aan uit te geven. Zo ja, dan is € 500 p/m aan fun misschien te weinig voor je.

  2. Ik mis nog wel wat dingen in je lijstje met noodzakelijke uitgaven. Denk bijvoorbeeld aan andere verzekeringen naast de zorgverzekering, tv/telefoon/internet (met name internet vind ik echt noodzakelijk) en ik neem ook aan dat je naast eten/drinken ook nog andere boodschappen hebt. Dat is bij elkaar zo een post van 150 euro per maand extra

    • Internet zit bij de huur. De andere boodschappen zoals zeg toiletpapier en shampoo zitten qua bedrag al bij wat ik voor het eten en drinken tel, in mijn hoofd. Qua verzekeringen heb je gelijk, de andere verzekeringen zijn naar schatting ook nog zo’n veertig euro per maand. Ik denk dat ik nog “kleding” vergeten was – je hebt er niet heel veel van nodig en het hoeft niet heel duur te zijn, maar toch…