Meegedaan aan een geld-terug actie…

Ik heb vorige week meegedaan aan een geld-terug actie; het doet er eigenlijk even niet toe welke fabrikant of zo… Ik kon online een formulier invullen om geld terug te krijgen. Daarbij moest ik wel een foto van de streepjescode van de doos uploaden, en een kopie van de factuur.

Het feit dat je een formulier moet invullen en bewijsmateriaal moet meesturen is natuurlijk begrijpelijk. Maar aan de andere kant is het ook zo dat het soms ervoor zorgt dat je het uiteindelijk maar opgeeft, als eenvoudige consument. Al dat gedoe voor een paar euro terug…

In dit geval kreeg ik net (ja, op zondagochtend) de e-mail dat mijn formulier ontvangen en gecontroleerd is, en dat ik binnen vier weken het geld terug zal zien op mijn rekening.

Mooi. Het is dus gelukt, in dit geval!

Hou hier wel rekening mee als je in de winkel staat en aan een geld-terug actie mee wil doen: probeer zoveel mogelijk vóór de koop uit te zoeken wat je precies moet doen om geld terug te kijken, en bedenk je of het dat waard is. Denk ook aan het feit dat je voor een geld-terug actie je adres en je rekeningnummer moet geven aan een bepaalde fabrikant, en bedenk ook of dat het je ook waard is… (In mijn geval kon ik gelukkig op het formulier aangeven dat ik geen verdere reclame wil ontvangen van deze fabrikant).

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Meegedaan aan een geld-terug actie…

  1. Lot

    Soms doe ik dat ook wel maar alleen dingen ik ik normaal ook koop. Ga bijna nooit ” nieuwe, verbeterde smaak” proberen.
    2 weken geleden kwekkeboom ovenbitterballen gekocht met GTA. Ik wil geen frituurpan en dit was zo leuk om eens te proberen. Was ook erg goed geslaagd, lekker korstje. Ook kroketten van. We eten het zelden maar soms is het handig te weten dar er iets is wat werkt!
    Als het goed is staat 3,95 volgende week op rekening.

  2. Marijke

    Voor dat soort dingen heb ik gewoon een mailadres waar geen box meer aan verbonden is of automatisch in de verwijderfolder wordt geplaatst.