Weer aan het werk

Vorige week een weekje vrij gehad, en dan gisteren weer aan het werk. Dat was weer even wennen, ook al was ik er maar een weekje tussenuit! Gisteren was het nog maar een halve dag ook, dus eigenlijk ben ik langzaam begonnen. Vandaag wordt het een hele dag.

Gisteren al te maken met één heel vervelende collega, eentje die er zeg maar op staat dat ik de puntjes op de i zet voor hem, maar die zelf nog te lui is om überhaupt te werken. Dat idee. En maar beleefd blijven, want het is toch je collega met wie je nog jaren door een deur moet.

En vandaag staat er een jaarlijkse “training” op het programma, ongetwijfeld een uurtje gewauwel door een trainster, met vragen om “de klas” (mijn collega’s en ik) een beetje bij “de les” te houden. Het doel van deze training is dat we ons bewust zijn van de kwaliteit die we moeten leveren in ons werk.

Kortom, meteen weer ondergedompeld in de werkellende… Het werk-chagrijn straalt wel een beetje door in deze post, hè?

Dat doet zo’n weekje vrij soms wel met me: uitslapen tot wanneer je wil, doen wat je wil, nou ja: soms ook doen wat nodig is (huishouden en boodschappen en zo), maar dan wel de beloning van iets dat weer “af” is en geregeld is… Vergeleken daarmee is werk soms wel een beetje, ehm…

Maar goed, even de andere kant van het verhaal… Gisteren ook met leuke collega’s gepraat en bijgekletst, lekker gewerkt, op tijd weer naar huis gegaan, en geld verdiend. En ook vandaag staat het grootste deel van de dag in het kader van nuttig werk. Eerst even dat uurtje training door en daarna wordt het beter.

Reacties staat uit voor Weer aan het werk

Opgeslagen onder Geld en besparen

Reacties zijn gesloten.