In en uit

We waren het afgelopen weekend bij mijn ouders op bezoek in verband met een feest. Zij gaven elk van hun kinderen dit weekend 500 euro, en de kinderen van mijn broer en zus kregen elk 125 euro voor op hun spaarbankboekje. Mijn ouders hebben vaker zo aan het einde van het jaar gekeken wat ze ons konden geven. En ik ben daar heel blij mee. Het geld voelt ook heel kostbaar – daar moet ik iets goeds mee doen!

Vanavond heb ik daarom nee, niet het hele bedrag, maar 100 euro, overgeboekt naar giro555. Ebola treft Afrika hard. Maar Ebola kan ons in het westen ook treffen. Twee goede redenen om te proberen te helpen.

Over de rest van het bedrag ga ik nog nadenken. Nogmaals, het voelt als heel kostbaar geld, want gegeven… Daar moet ik goed voor zorgen.

Voor een deel vertel ik dit ook, omdat jullie anders niet snappen hoe ik ineens zoveel geld kan hebben… Dit zijn natuurlijk extra inkomsten en uitgaven deze maand. Morgen heb ik het weer over iets anders.

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “In en uit

  1. meneerdubbeltje

    Mooi dat je een gift van je ouders hebt gekregen. Zelf ben ik niet zo van het doneren aan goede doelen, maar ik vind het bijzonder dat je ruimhartig geeft.

  2. Nicole

    Mooi gebaar van je ouders. Ik krijg van mijn ouders regelmatig wat geld om kleding te kopen of voor een etentje als we op vakantie gaan. . Ineens een bedrag doen ze niet. Ik heb zelf weinig vertrouwen in goede doelen ver weg. Ik geef wel aan een lokaal initiatief en we geven maandelijks aan KWF omdat man dat graag wil.