Blij met mijn smartphone, maar zónder kan ook

Ik heb sinds een jaar of drie een smartphone. Eerst eentje die in anderhalf jaar tijd twee keer gerepareerd moest worden en het toen eigenlijk nog niet deed (met name telefoontjes die plotseling afgebroken werden, niet opgenomen konden worden, of heel slecht verstaanbaar waren), waarna ik voorgoed vaarwel heb gezegd tegen dat merk, want ook hun laptop van dat merk was van verschrikkelijk slechte kwaliteit. Sinds anderhalf jaar heb ik een andere smartphone die het prima doet op alle fronten, ook al was het bij aankoop al een ouder modelletje.

Ik ben met name blij met:

  • Bellen en gebeld kunnen worden. Ik bel niet superveel, maar soms is onderweg kunnen bellen of gebeld worden wel erg handig
  • De apps voor reizen met het OV
  • De app waarmee ik mijn uitgaven bijhoudt
  • Whatsapp – sinds een half jaar of zo zitten we met mijn hele familie op whatsapp en houden we elkaar gemakkelijk op de hoogte van kleine en grote gebeurtenissen
  • Sinds enige weken: de app waarmee ik kan bijhouden wat ik eet
  • Tenslotte ben ik ook blij met het feit dat de telefoon entertainment biedt: internet en spelletjes. Als tijdens langere treinreizen mijn leesvoer op was, kocht ik wel vaker tijdschriften of boeken op een overstapstation. Dat hoeft nu niet meer.

 

Maar mijn vriend doet het anders: die heeft in het verleden een smartphone gehad, maar merkte al snel dat hij al die enthousiast gedownloade apps niet gebruikte. Toen zijn smartphone stuk ging, kocht hij een ouwerwetse telefoon. Eigenlijk was dat voor tijdelijk bedoeld, om bereikbaar te zijn terwijl hij nadacht over welke smartphone hij zou gaan nemen. Maar hij heeft nu al twee jaar deze telefoon en is er erg tevreden mee. Hij kan bellen en sms-en, en de batterij gaat ongeveer een week mee… Hij is sindsdien ook omgeschakeld naar prepaid en betaalt per jaar gemiddeld zo’n 30 euro aan belkosten. Het enige wat ik jammer vind, is dat ik hem geen foto’s kan sturen (zoals met whatsapp). Maar ja, daar valt best mee te leven…

 

6 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

6 Reacties op “Blij met mijn smartphone, maar zónder kan ook

  1. mirjam

    Ik moet er niet aan denken dat ik geen smartphone meer zou hebben. Ik heb een zoon die in het buitenland woont en dan is whatsappen bijzonder handig! Ik merk alleen wel dat ik nu langzaam maar zeker een probleem krijg omdat mijn telefoon te oud wordt. heb een iphone 3s(of g?) en de software kan niet meer worden geüpdatet. Kan bv geen nieuwe apps meer downloaden en een voor een vallen de apps die ik gebruik weg. De software gaat niet verder dan iOS 6.1.6 en voor een aantal apps moet je minimaal iOS 7 hebben.Ik baal hier ontzettend van want de telefoon doet het nog prima. Ik moet eens goed gaan nadenken wat ik ga doen, of ik nog wel een nieuwe iphone wil. Als whatsapp uitvalt zal ik iets anders moeten. Heb jij er geen last van? Jij hebt toch ook een iphone 3S?

    • Yup, ik ben daar ook wel bang voor! Ik heb inderdaad ook een 3S. Alles wat ik echt nodig heb, doet het nog. Maar hoe lang nog, dat weet ik niet. Ik denk wel dat ik de volgende keer weer voor een ouder model ga, maar niet het oudste model dat nog verkrijgbaar is, aangezien je dan misschien dit soort problemen weer vrij snel krijgt.

    • Ik had hetzelfde. En telefoon begon kuren te vertonen. Ben toen overgestapt op een 4s toen die voordelig was. Toen was de 5/5s er al en inmiddels de 6 natuurlijk.
      4s voldoet prima! Heb ‘m nu een dik half jaar.
      Wel opletten met hoeveel gb erop kunnen. Om steeds de nieuwe updates te kunnen installeren moet je veel geheugen hebben (ze worden steeds groter)

  2. Een 4S heb je al voor onder de 300 euro en is nog te updaten tot de laatste iOS. Mijn vriendin heeft er laatst één gekocht omdat de oude kuren begon te tonen (kapotte camera, scherm op zwart, etc.). Gewoon 8gb voldoet prima, alleen moet je foto’s gewoon wat vaker backuppen

  3. De mijn voedingscentrum app geeft mooie adviezen of je gezond eet. Aanrader.

  4. Ik heb nog geen smartphone, maar overweeg er wel één te kopen. Mijn huidige mobiel begint een beetje kuren te vertonen. Ik vind de meerwaarde van een smartphone wel whatt’s app, een aantal apps en soms internet in geval van onderweg zijn. Ik hoef niet het nieuwste model,wil eigenlijk niet meer dan 150 euro uitgeven. Mijn abonnement kan ik ook over een maand verlengen. Dus even goed uitzoeken wat voordeliger is: een los toestel of een toestel bij een abonnement.