Wintersportvakantie geboekt

Ik heb net onze wintersportvakantie geboekt. We zijn nog nooit op wintersport geweest, en eigenlijk gaan we deze keer ook niet sporten… We gaan mee met mijn familie. Sommige familieleden gaan wel skiën, andere gaan mee voor de gezelligheid. Wij horen bij die tweede groep. Ik hoop dat het heel leuk wordt, en dat we gezellig samen kunnen kletsen, koken, wandelen, enzovoort.

Ik vond het wel duur, maar ja… Als we met heel Europa tegelijk besluiten dat we in de winter allemaal in Frankrijk/Zwitserland/Oostenrijk willen zitten om er van een berg af te roetsjen, tja, dan krijg je natuurlijk dat de vraag de prijs opdrijft.

Het bedrag voor het appartement kon betaald worden van de huishoudrekening (waar we onze boodschappen van betalen, gezamenlijke etentjes, en gezamenlijke reizen). Misschien dat we tegen de tijd van de vakantie wel nog iets extra’s moeten bijleggen om ook de etentjes en de benzinekosten enzovoort te kunnen betalen, maar dat zien we dan wel weer.

Ik vind het eigenlijk toch wel een beetje zonde-geld. Samen een huisje huren in een ander deel van Europa zou waarschijnlijk goedkoper zijn. Maar ja. Het wordt wel een bijzondere ervaring, denk ik. Zo vaak komt de familie niet bij elkaar gedurende langere tijd. Dus toch ook wel de moeite en het geld waard!

2 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

2 Reacties op “Wintersportvakantie geboekt

  1. Anoniem

    probeer er idd van te genieten 😉 wij gaan in t voorjaar met mn schoonfamilie naar een huisje, gewoon in NL, niets bijzonders, maar gewoon veel zin in de gezelligheid van t samen zijn! hoop dat jullie daar ook van kunnen genieten idd

  2. Nou ik kan je vertellen, het is hartstikke leuk. En als je er toch bent moet je echt gaan skiën hoor. Gewoon met in de skiklas gaan en je nergens wat van aantrekken.