Gespaard in november

Aan het begin van het jaar formuleerde ik het doel om dit jaar 10.000 euro van mijn salaris te sparen en dus niet uit te geven. Tot en met oktober had ik 7806 euro gespaard. Ik wist dat dit waarschijnlijk wel een goede maand zou worden, omdat ik extra inkomsten verwachtte. Deze maand kreeg ik een salaris van 3100 euro. Ik heb in november 1627 euro uitgegeven. Dat betekent dat ik 1473 euro gespaard heb. Het totaal tot nu toe komt daarmee op 9279 euro, aardig dicht in de buurt van het doel, met nog een maand te gaan. December wordt waarschijnlijk ook een goede maand, omdat ik een eindejaarsuitkering verwacht en eigenlijk niet zo gek veel extra uitgaven.

Hopelijk haal ik het dus! Maar daar moet ik nog even een maandje m’n best voor doen…

5 reacties

Opgeslagen onder Geld en besparen

5 Reacties op “Gespaard in november

  1. Vlijtig met Zuinigheid

    Super. Fijn dat je doel gehaald wordt. Ik ga een een maand overheen, maar dan ben ik er ook weer.

  2. Klinkt goed! En inderdaad, zoals spaarolifantje het zal zei.. Het is “maar” een doel, he? Anders haal je het gewoon in januari…

  3. Anoniem

    Heb je een doel voor je spaarbedrag? Ik spaar persoonlijk voor een aanvulling op mijn pensioen natuurlijk de grote dingen die niet van het reguliere salaris kunnen. Ik wil er op mijn 60e uit ipv van de nu vastgestelde 67 jaar.

    • Beste Anoniem,

      Ik wil er inderdaad ook graag eerder uit kunnen. Daarnaast wil ik eventueel familieleden financieel kunnen ondersteunen als dat nodig is (ziet er nu nog niet zo naar uit, maar je weet het maar niet).